Aktuelt: psykologprisen

Illustrasjon av en person som drar en annen person opp, tegnet av illustratør Lotta Köhler for Psykologforeningen.

Hvem fortjener Psykologprisen i 2024?

Kjenner du en psykolog som brenner litt ekstra for arbeidet sitt, og som er til inspirasjon for faget? Da vil vi høre fra deg nå.
Bilde av Bryggen i Bergen, med teksten «Velkommen til Festspillkurs 2024»

Bli med på Festspillkurs og utdeling av Psykologprisen 2024

30. til 31. mai inviterer Psykologforeningen til både faglig inspirasjon og utdeling av den anerkjente Psykologprisen. Meld deg på nå!

Brenner for barn og unge med medfødt russkade

Gro Christensen Løhaugen har viet yrkeslivet sitt til en sårbar og glemt pasientgruppe. Nå belønnes hun med Psykologprisen.

Setter pasientenes erfaringer i system

Even Halland lurte på hva pasientene egentlig syntes om behandlingen han ga. Vinneren av Psykologprisen 2022 driver nybrottsarbeid i psykisk helsevern.

Får pris for kampen mot menneskehandel

Psykolog Benedicte Ekman Rønneberg hjelper sårbare mennesker og engasjerer politikere. Hun er vinneren av Psykologprisen 2020.

Måler behandlingseffekt på nye måter

«Å drive behandling i psykisk helsevern uten et system for tilbakemeldinger fra pasientene, er som å styre et fly uten instrumenter.»

Jakter punktet mellom kropp og sinn

For Jon Haug er psykologi et av de viktigste verktøyene i arbeidet for å redusere konsekvensene av kronisk sykdom.

Viser 1 til 7 av 7 resultater.

Side 1 av 1