Aktuelt:

Syv grunner til å bytte bank

Handelsbanken tilbyr skreddersydde løsninger som kan gjøre en forskjell i hverdagen for både deg og din familie.

– Et budsjett som ikke står i stil med utfordringene

Statsbudsjettet svarer ikke til helseutfordringene og behovet for å holde folk i arbeid i Norge, mener Psykologforeningen.

– Klinisk helsepsykologi – et godt bidrag til et moderne helsevesen

– Landsmøtet 2019 vedtok opprettelsen av en ny spesialitet, og nylig ble den første spesialisten i klinisk helsepsykologi godkjent.

Det du trenger å vite om statsoppgjøret i Rikslønnsnemnda

Akademikernes konflikt med staten behandles i Rikslønnsnemnda 7. november. Her finner du pørsmål og svar om saken og hva som skjer i nemnda.

– Hvis vi lever i morgen

Til tross for risikoen ved å jobbe i verdens farligste område for hjelpearbeidere, nøler ikke psykolog Katrin Glatz Brubakk med å planlegge neste Gazatur.

– Nødvendig nytenkning

– Det er åpenbart at vi må utvikle våre helsetjenester. Men klarer vi å utvikle dem til det bedre?

Viser sammenhenger mellom barns spisevaner og psykososiale forhold

Vinneren av Årets doktorgrad undersøker hvordan familiedynamikk, rammer og foreldres spisemønstre påvirker utvikling av overspising og underspising hos barn.

Kjemper mot tabuer rundt penger og psykisk uhelse

Ingvild Stjernen Tisløv belyser hvordan økonomiske utfordringer og psykisk helse påvirker hverandre. Det får hun Åse Gruda Skard-prisen for i 2024.

Arendalsukas høydepunkter

Unges psykiske helse var tema på årets helsedebatt og mange andre arrangementer i Arendal, og Psykologforeningen deltok på en rekke av dem.

Vil avdekke myter om eldrepsykologi

– Som psykologer kan vi bidra til at samfunnet ser på eldre som en ressurs, og ikke en byrde for samfunnet, sier medlem av fagutvalget for eldrepsykologi.

– Kampen om å beholde tariffavtalen vår fortsetter i Rikslønnsnemnda

Det er nå klart at Rikslønnsnemnda skal behandle Akademikernes og Unios tariffoppgjør i staten 7. november.

– Hva har du gjort i sommer? – Rusa meg

– Barn og unge diskrimineres når det gjelder tilgang til forsvarlig rusbehandling, sammenlignet med voksne, skriver visepresident Arnhild Lauveng.

Viser 1 til 12 av 156 resultater.

Side 1 av 13