Aktuelt:

Følg oss under Arendalsuka

Psykologforeningen er klar for Arendalsuka 2024. Bli med på aktuelle arrangementer som årets helsedebatt der psykisk helse står på agendaen.
Illustrasjon av megafoner, tegnet av Lotta Köhler

Tekniske utfordringer med Min side

Vi opplever fortsatt noen feil ved innlogging på Min side, og jobber med å rette opp feilene.

Endringer i arbeidsmiljøloven

Loven skal sørge for at alle i jobb har bestemte rettigheter. Nå har den fått flere justeringer.

Ni tips til deg som skal ut og reise i sommer

Handelsbanken gjør det enkelt og trygt for deg som medlem på reise i sommer.

Bli med Psykologforeningen i Pride-paraden

Tradisjonen tro feirer vi kjærligheten med å gå i pride-paraden i Oslo, lørdag 29. juni. Ta med deg gjengen, familien eller kollegaene og bli med!

Status i årets lønns- og takstforhandlinger

Her finner du samlet og oppdatert informasjon om status i årets lønnsforhandlinger for ansatte i sykehus, kommuner, stat, Virke og om takstforhandlingene for avtalespesialistene.

Eldrepsykologer vil spille en viktig rolle de neste årene

Hvordan skal det være å bli eldre i Norge? Psykologene Lars Petter Lopez-Røed og Bjørn-Eivind Kirsebom inviterte psykologistudentene i Tromsø til et inspirerende foredrag om hvordan psykologer kan bidra i møte med en aldrende befolkning.

Ny veileder om rollesammenblanding

Hva mener Psykologforeningen om helsetilsynets utkast til ny veileder?
Bilde av en smilende Håkon Kongsrud Skard, president i Psykologforeningen

– En sprek nittiåring

Foreningens nittiårsjubileum er en god anledning til å se hvor vi står nå, samt kaste et blikk bakover og se på psykologprofesjonens utvikling siden den spede begynnelse. Det gir grunn til stolthet og takknemlighet, men også mulighet til å lære.

Streiken er over – hva nå?

– Vi har i forhandlingene ikke krevd annet enn å beholde den avtalen vi allerede har. Staten tvang oss i ut i en konflikt som burde vært unødvendig, sier visepresident i Psykologforeningen, Hanne Indregard Lind.

Tvungen lønnsnemnd: - Skuffet over motparten

– Vi gjorde det helt klart før forhandlingene startet: Vi ville forlenge en inngått avtale. Staten tvang oss i stedet ut i en konflikt vi aldri ønsket. Nå blir vi tvunget til å avslutte streiken. Vi er skuffet over motparten, sier leder i Akademikerne stat.

Bjarne Hansen er vinneren av Psykologprisen 2024

Bjarne Hansen leder et senter for behandling av og forskning på angst- og tvangslidelser. Interessen for metoden han og kollegaene har utviklet har eksplodert både nasjonalt og internasjonalt, men han er langt fra i mål.

Viser 1 til 12 av 144 resultater.

Side 1 av 12