Aktuelt:

Krever reallønnsvekst og fortsatt egen avtale i staten

– I årets lønnsoppgjør krever vi reallønnsvekst for våre medlemmer. Et absolutt krav er å beholde vår egen avtalemodell, hvor alle lønnsmidlene fordeles ut til lokale kollektive forhandlinger i virksomhetene sier Kari Tønnessen Nordli, leder i Akademikerne stat.

Bli med på Psykologikongressen 2024 – nå er programmet klart!

Menneskelige relasjoner skal utforskes når vi samler psykologer til høstens kongress som har tittelen «Kjærlighet og skygge».

Mener regjeringen må få flere tilbake i arbeid

Skal vi redusere det økende antallet uføre, må det politisk innsats og bedre tverrfaglig samarbeid til, svarer flertallet i ny undersøkelse.

– Kommunene må bruke lønn som virkemiddel for å rekruttere

Lønnsforhandlingene i KS-området startet mandag, og visepresident Hanne Indregard Lind mener at oppgjøret må brukes til å gjøre kommunesektoren mer attraktiv for psykologer.

FlePsy: – Jobber for et mer mangfoldig psykolog-Norge

Organisasjonen Flerkulturell Psykologi (FlePsy) mener vi trenger flere psykologer med flerkulturell bakgrunn. Vi ble med for å se hvordan de jobber for å bryte stigma og bygge kunnskap om psykisk helse og psykologifaget.
Åse Gruda Skard på talerstolen

Psykologforeningen fyller 90 år: En historisk reise

Psykologforeningen har stått på folkets og psykologenes side gjennom 90 år. Her er et tilbakeblikk på noen av våre milepæler, fra 10. april 1934 og fram til i dag.

– Vi forventer reallønnsvekst

Lønnsforhandlingene er i gang, og visepresident Hanne Indregard Lind mener at virksomheter som sliter med å rekruttere og beholde psykologer, bør bruke lønnsoppgjøret for å bli mer attraktive som arbeidsplass for psykologer.

Likeverdige helsetjenester – også i distriktet

Også mennesker i distriktet trenger tilgjengelige og helhetlige tjenester som samhandler godt.

Fordømmer angrep på Shifa-sykehuset på Gazastripen

Psykologforeningen, Norsk Sykepleierforbund og Den Norske Legeforeningen fordømmer Israels angrep på Shifa-sykehuset i Gaza.

Tverrfaglig rehabilitering med jobbfokus gir resultater

– Hadde det ikke vært for dette teamet vet jeg ikke om jeg hadde vært her i dag.

Derfor støtter vi aksjonen til Advokatforeningen

Advokatforeningens aksjon er også viktig for sakkyndige psykologer.

Prioriteringens kunst 2.0

Bør samfunnsnytte være et kriterium for å prioritere helsehjelp?

Viser 1 til 12 av 118 resultater.

Side 1 av 10