Medlem

Det er lovfestet at alle kommuner skal ha psykolog.

Studentpolitisk utvalg (SPU) ønsker deg velkommen.

Stiger

Yngre psykologers utvalg (YPU) gir deg informasjon om arbeidslivet som ikke-spesialist.

Paragraftegn

Juridisk veiledning til psykologer.

Vekt i balanse med kuler.

Psykologforeningens etiske arbeid, klagebehandling.

To stiliserte hoder med lyspærer inni.

Prinsipperklæringen om evidens, praktiske eksempler.

Kodelås

Normer for personvern og informasjonssikkerhet.

Kolleger gjør fist bump

Psykologforeningens kollegastøtteordning.

To kraftige hender på et ratt.

Psykologforeningens faglige veileder i førerkortsaker.

Rosett

Hva innebærer det å være autorisert helsepersonell?

Labyrint

Retningslinjer, standarder og anvisninger for testfeltet.

Her finner du faglig påfyll og informasjon om våre aktiviteter.

Stilisert kvinne i rødt fronter gruppe.

Foreningens prosjekt for flere psykologer i ledelse.

Intervjuer med gode fagfolk fra hele landet.

Medlemsnytt Les alle saker

Lønnsforhandlinger er vanskelig. Her kommer vi med noen råd og tips til deg som skal forhandle lønn lokalt i kommunen (unntatt Oslo kommune). Bli også med på vår digitale spørretime om de lokale forhandlingene onsdag 24. august mellom 13.00 og 15.00. (Se lenke til Zoom nederst i saken).

Veldig mye av det arbeidet vi gjør sentralt i NPF, handler om kvalitet og kvalitetsutvikling. Vi er opptatt av å arbeide for bedre kvalitet i tjenestene og tilbudet vi gir til befolkningen, men det innebærer også at vi kontinuerlig må arbeide for å utvikle og evaluere hvordan vi arbeider med kvalitet internt, både sentralt politisk, i sekretariatet og gjennom foreningens ulike utvalg.

Psykologer er meget velegnet til å forvalte tvang i psykisk helsevern, og særlig døgntjenestene har stort behov for mer av psykologifaget fremover.

Psykologforeningen har endret bestemmelsene for veiledning under utdanning, spesialiteten i psykoterapi og vedlikehold av alle spesialistgodkjenninger.

Organisasjonsgjennomgang i Psykologforeningen: – Foreningen trenger et sterkere politisk apparat. Vi trenger flere som er med å dra lasset. Vi trenger at medlemmene føler seg representert, sa president Håkon Skard på lederkonferansen 8.–9 juni.

Psykologforeningen har bestilt og mottatt rapporten «Psykiske helsetjenester og tilgang til psykologtjenester i Norge» fra analysefirmaet Oslo Economics.

Du kan både spesialisere deg i klinisk helsepsykologi og ta kurs som del av en annen spesialitet.

Lær hvordan du som psykolog kan hjelpe folk i jobb. Programmet er godkjent som del av flere spesialiteter.