Lønns- og arbeidslivsutvalget (LAU)

Lønns- og arbeidslivsutvalget (LAU) leder og koordinerer arbeidet med lønns- og arbeidslivssspørsmål, og er direkte underlagt Sentralstyret.

Medlemmer

• Hanne Indregard Lind, leder og visepresident
  • Siri Næs, nestleder
  • Bjarte Bønes Bruntveit
  • Josef Mikaelsson
  • Birgit Aanderaa
  • Grethe Strand Rolfsen
  • Rune Raudeberg
  • Kristin Haugholt
  • Inger Eidsvåg
  • Tineke Christina Holmen
  • Henrik Riekeles Vik
  • Andreas Vindenes

Stikkord for utvalgets ansvarsområde er ulike lønnsforhandlinger og arbeidsbetingelser som tilrettelegger for utøvelsen av psykologifaget. Innenfor utvalgets ansvarområde ligger opplæring av tillitsvalgte, arbeidsrett og helserett.

Jus- og arbeidslivsavdelingen er utvalgets sekretariat og gjennomfører de vedtak utvalget foretar. Utvalget er sammensatt av Psykologforeningens visepresident og en representant fra de ulike tariffområdene.

Ta gjerne kontakt med jus- og arbeidslivsavdelingen:

E-post: ja@psykologforeningen.no

Tlf: 23 10 31 30 (vi er tilgjengelige på telefon mandag til fredag, fra 12:15 til 15:00)

Forhandlingsutvalg for privat praksis Regionale samarbeidsutvalg for avtalespesialister