Aktuelt: tverrfaglig samarbeid

Tverrfaglig rehabilitering med jobbfokus gir resultater

– Hadde det ikke vært for dette teamet vet jeg ikke om jeg hadde vært her i dag.
Bilde av en smilende Håkon Kongsrud Skard, president i Psykologforeningen

– Nasjonal helse- og samhandlingsplan peker i riktig retning

– Det er svært positivt at regjeringen legger opp til å utvikle en tverrfaglig allmennhelsetjeneste, sier Håkon Kongsrud Skard, president i Psykologforeningen.
Fra venstre står NAV-veileder Federico Berro, psykologspesialist Ola Halse Kneppe og jobbspesialist Mari Mee Elstad ved siden av hverandre og ser smilende inn i kameraet. De står innendørs foran en bokhylle.

– Sammen holder vi folk i jobb

Ofte henger jobb og psykiske helseplager tett sammen – i Nannestad og Sørumsand jobber derfor psykolog, NAV og fastleger sammen om å forebygge sykefravær.

Ønsker en mer helhetlig behandling

Spiseforstyrrelser er psykiske lidelser som ofte behandles som fysisk sykdom. – Ironisk at kropp og vekt ofte blir målene på sykdommen, sier rådgiver i ROS.

Tverrfaglig samarbeid gir resultater

– Jeg ble kjempeglad da jeg fikk vite at hun i dag er i 80 prosent jobb og har det fint, forteller psykolog Maria Regina Orzechowska på Best Helse Nordstrand. Foto: Felicia Rolf / Psykologforeningen

I Hå kommune tenker de framover

På Jæren i Rogaland jobber helsetjenesten tverrfaglig. – Det er til det beste for pasientene. Alle får brukt sin kompetanse i fellesskap, og vi får løftet pasienten sammen, forteller overlegen og psykologen i Hå.

Viser 1 til 6 av 6 resultater.

Side 1 av 1