Akademikerne har sagt opp samarbeidsavtalen med DNB

30.09.14

Akademikerne har sagt opp samarbeidsavtalen med DNB om bank- og forsikringstjenester med virkning fra 1. januar 2015.

Enighet i mekling – ingen streik i sykehusene
25.09.14

Tor Levin Hofgaard

- Psykologforeningen er glad for at vi har kommet til enighet med Spekter, og dermed unngikk å måtte gå til streik, sier Psykologforeningens president Tor Levin Hofgaard.

– Bedre veiledning gir sikrere helsetjenester
24.09.14

«Det holder ikke å være god spesialist for å være god veileder. Veiledning er en særegen aktivitet som krever helt spesiell kompetanse». Slik lyder kjernen i budskapet til den amerikanske veiledningsguruen Carol A. Falender. 23. september samlet hun i underkant av 100 veiledere i spesialistutdanningen for psykologer til dagsseminar i Oslo.

Bremser frafall med psykolog på skolen
22.09.14

De vil frafallet og skole-
vegringen til livs. Og de er et godt stykke på vei ved Oslo Handels-
gymnasium og Ruseløkka skole. Fordi de har skjønt at hjelpen må gis mens elevene ennå er på skolen.

Akademikerne helse varslet plassfratredelse
19.09.14

Akademikerne helse meldte 19. september plassfratredelse for om lag 250 medlemmer dersom meklingen i sykehussektoren ikke skulle føre frem. 15 av disse er psykologer. Meklingsfrist er onsdag 24. september, kl. 24.00. Les mer på Akademikerne.no

Gå til arkiv

Fra presidenten

Tor Levin Hofgaard. Foto: YAY Micro Fra presidenten

Tor Levin Hofgaard, president i Norsk psykologforening, kommenterer regelmessig både i Dagens Medisin, på Erfaringskompetanse.no og i Tidsskrift for Norsk psykologforening. Gå til:

Forebygging for barn og unge

”Forebygging for barn og unge” er Norsk psykologforenings hovedsatsingsområde i landsmøteperioden 2013-16.
Gå til mer informasjon.

Last ned brosjyren: På tide med barneløftet

Min medlemsside

Hent passord!  Om innlogging