Hedersgjest:
− Ekspertveldet i veien for effektiv behandling

17.10.14
Birgit Valla

Innen psykisk helse har klientenes tilbakemeldinger vært lite verdt, mener Birgit Valla. Hun er aktuell med et 150 siders essay om hvordan terapeuter kan gi mer effektiv behandling. Oppskriften er krevende, men tydelig: Systematisk feedback og trening, trening, trening. Valla er vår andre hedersgjest i oktober.

Oppstart fordypning i eldrepsykologi
13.10.14

I 2050 vil befolkningen over 80 år være dobbelt så stor som i dag. Utviklingen danner bakteppe for Psykolog-
foreningens fordypningsprogram i eldrepsykologi. Programmet strekker seg over åtte samlinger med oppstart januar 2015.

Litteraturhuset: Det er slutt!
13.10.14

Sissel Gran. Foto: Aschehoug

Hva skjedde bak dørene? Psykologspesialist, familieterapeut og forfatter Sissel Gran om skilsmisse sett fra ståstedet til den som valgte å gå. Tid: Fredag 17. oktober kl 17:00. Sted: Litteraturhuset i Oslo, Wergeland. Tips: Vær tidlig ute.

Studenter talte barnas sak på Verdensdagen
10.10.14

Barn og unge stod i sentrum da psykologstudenter i Oslo, Bergen, Trondheim og Tromsø inntok gatene på Verdensdagen for psykisk helse.

Kunsten å gi f......
10.10.14

Fra Flink pike-filmen.

«Du har vært flink hele livet. Og så, når du blir deprimert, skal du f... meg være best på det og!»  Solveig Melkeraaens film Flink pike har fått behørig omtale i mediene og yatzi i femmere av terningtrillende filmanmeldere. I dag, på Verdensdagen for psykisk helse der "hverdagsstress og psykisk helse" er tema, har filmen premiere. Renate Seehuus i Studentpolitisk utvalg (SPU) har laget et miniintervju med regissøren.

Gå til arkiv

Fra presidenten

Tor Levin Hofgaard. Foto: YAY Micro Fra presidenten

Tor Levin Hofgaard, president i Norsk psykologforening, kommenterer regelmessig både i Dagens Medisin, på Erfaringskompetanse.no og i Tidsskrift for Norsk psykologforening. Gå til:

Forebygging for barn og unge

”Forebygging for barn og unge” er Norsk psykologforenings hovedsatsingsområde i landsmøteperioden 2013-16.
Gå til mer informasjon.

Last ned brosjyren: På tide med barneløftet

Fond til videre- og etterutdanning

Medlemmer av Psykologforeningen kan nå søke fondsmidler til etterutdanning  i klinisk psykologi og psykoterapi. Søknadsfrist er 1. november for midler som bevilges for 2015.

Fondets formål er å høyne det faglige kunnskapsnivå innen klinisk psykologi og psykoterapi.

Det kan søkes tilskudd fra fondet én gang i året. Utlysningen blir også publisert i Tidsskrift for Norsk psykologforening.

Les mer om fondet og last ned søknadsskjema.

Min medlemsside

Hent passord!  Om innlogging