Startsiden - Norsk Psykologforening

Tar godt imot tiltak mot overdosedødsfall

22.04.14

Tiltak for å forebygge overdosedødsfall etter utskrivelse fra institusjon er blitt godt mottatt både av pasienter og ansatte.

Blogg: Tenk som meg!
22.04.14

"Selv veldig opplyste folk, som driver med mentalisering dagen lang, tyr til noe som jeg vil kalle assimilerings-
forventninger når ting blir for komplekse!" Det skriver Jessica Harnischfeger, styremedlem i Foreningen for interkulturell psykologi, i sin nye bloggtekst.

Blogg: Det er greit å være vanlig
10.04.14

Flyvende mann. Foto: YAY Micro

På vei til sitt eget bryllup?

Før var det vrient å være en avviker – nå er det vrient å være vanlig. Å være vanlig er å være usynlig, og dermed ikke finnes, siden å synes er å eksistere, hvis man skal tolke tsunamien av blogger, selfie-maset og køene av av folk som vil delta på reality-TV. Gå til Peder Kjøs´og Guro Øiestads blogg.

Advarer mot blindflekker i møte med samisk kultur
09.04.14

Margrethe Bals og Anne Lene Turi

Uten å anerkjenne kulturell bakgrunn i møte med samiske pasienter risikerer psykologen en pasientrelasjon full av blindflekker.

Spørres om tvang av FNs menneskerettighetsråd
09.04.14

Hva vil regjeringen gjøre for å redusere bruk av tvang i psykisk helsevern og sikre kvalitet og respekt for menneskelig verdighet i behandling? Slik lyder ett av spørsmålene som norske myndigheter må svare på under FN’s  høring om menneskerettigheter 28. april.

Gå til arkiv

Fra presidenten

Tor Levin Hofgaard. Foto: YAY Micro Fra presidenten

Tor Levin Hofgaard, president i Norsk Psykologforening, kommenterer regelmessig både i Dagens Medisin, på Erfaringskompetanse.no og i Tidsskrift for Norsk Psykologforening. Gå til:

Forebygging for barn og unge

Vannkanne. Foto: YAY Micro

”Forebygging for barn og unge” er Norsk Psykologforenings hovedsatsingsområde i landsmøteperioden 2013-16. Gå til mer informasjon.

Førerkortveileder

Psykologforeningens førerkortveileder beskriver hvordan ulike helseproblemer og tilstander kan påvirke evnen til å kjøre motorvogn.

Min medlemsside

Hent passord!  Om innlogging