Startsiden - Norsk Psykologforening

Vil ha mer enn helse på helsestasjon for ungdom

16.09.14

Psykologforeningen ønsker en bredere plattform for regjeringens ungdomshelsestrategi enn det som er bebudet. – Det må vær én dør inn der ungdom kan forholde seg til et bredt spekter av livsutfordringer. Vi må få inn nye yrkesgrupper, og de ulike livsområdene må ses i sammenheng, sier Psykologforeningens president Tor Levin Hofgaard.

Blogg: Studenter over alle hauger
16.09.14

Mange psykologstudenter velger å dra ut i verden og ta både ett og to semester på utenlandske universiteter. Nå nærmer fristen for å søke seg inn på vårsemesteret seg, og et knippe SPU-representanter ønsker å fortelle om sine utvekslingsopplevelser, skriver Tuva Røskar i studentbloggen

Tvang og menneskerettigheter
15.09.14

• Hvor går grensa for frivillighet? • Medisinfri behandling • Bruk av tvang overfor gravide rusmisbrukere. Det er noen av temaene under seminaret Menneskerettigheter, tvang og etikk på Hamar 26.-27. november.

Blogg: Brukerevaluering, skjønn og tillit
15.09.14

I møtet med så komplekse størrelser som mennesker som sliter psykisk, må evalueringen av tiltakene først og fremst være hos klientene og ikke hos oss som er fagfolk. Det tror jeg er den sikreste veien å gå for å redusere rommet for uønsket variasjon. Gå til Mats Larssens bloggtekst  Brukerevaluering, skjønn og tillit

Tjenestekvalitet forutsetter lokal handlefrihet
12.09.14

− Lokal handlefrihet er en forutsetning for høy kvalitet på offentlige helsetjenester og understøtter myndighetenes mål om ”Pasientens helsetjeneste”.

Gå til arkiv

Fra presidenten

Tor Levin Hofgaard. Foto: YAY Micro Fra presidenten

Tor Levin Hofgaard, president i Norsk Psykologforening, kommenterer regelmessig både i Dagens Medisin, på Erfaringskompetanse.no og i Tidsskrift for Norsk Psykologforening. Gå til:

Forebygging for barn og unge

Vannkanne. Foto: YAY Micro

”Forebygging for barn og unge” er Norsk Psykologforenings hovedsatsingsområde i landsmøteperioden 2013-16. Gå til mer informasjon.

Min medlemsside

Hent passord!  Om innlogging