Medlemskap

Norsk psykologforening er Norges eneste profesjonsforening for autoriserte psykologer i Norge. Som medlem hos oss får du en rekke faglige og økonomiske fordeler. Ordinært medlemskap i Norsk psykologforening er betinget av godkjenning som psykolog i Norge iflg. Lov om Helsepersonell av 16. juni 2000. Godkjenning foretas av  Helsedirektoratet, Divisjon for kompetanse og personell.

Dine medlemsfordeler

Ordinær medlemskontingent for 2020 er 7 430 kr.
Studenter betaler kun 10 prosent av ordinær kontingent, altså 743 kr i 2020.

Vi benytter nå Visma Autoinvoice ved fakturering. Du vil via sms og e-post fra Visma/Norsk psykologforening med avsenderadresse  noreply.autoinvoice@visma.com  få tilbud om å tegne e-fakturaavtale. Om du lagrer avsenderadressen i kontaktlisten din, vil det fungere som et godkjentstempel på at dette ikke er spam.

Når du melder deg inn i Norsk psykologforening er du dekket av en kollektiv ansvarsforsikring. Forsikringen leveres av Storebrand men administreres av Norsk psykologforening. Forsikringspremien er kr 245,-.

Ønsker du å melde deg ut av foreningen, sender du en e-post til medlemsservice. Utmeldingen blir da behandlet ihht  Lover for Norsk psykologforening.

Brukernavn til  Min side  er e-postadressen som er registrert i vårt medlemsregister. Ønsker du å endre e-postadressen, sender du mail til  medlemsservice@psykologforeningen.no

Psykologforeningens lokale organisasjonsledd utgjør selve bærebjelken foreningen står på.

Psykologistudenter i profesjonsstudiet og utenlandsstudenter i studium som leder fram til autorisasjon i Norge, kan bli studentmedlemmer.  Les mer på våre studentsider.

Så snart du har mottatt din autorisasjon kan du melde deg inn som ordinært medlem.

Bank og forsikring

Gjennom våre avtaler med Danske bank og Storebrand får du fordelaktige bank- og forsikringstilbud.

Visittkort/timekort/stempel

Visittkort/timekort

Psykologforeningen har inngått avtale med nettjenesten The Card som tilbyr medlemmene produksjon av visittkort med Psykologforeningens logo til redusert pris.

Stempel

Som medlem av Norsk psykologforening kan du skaffe deg stempel med medlemslogo. Et stempel som viser at du er medlem av Psykologforeningen, skal være et kvalitetsstempel, og kan for eksempel brukes til fakturaer, rapporter og innkallingsbrev.

Logg inn på Min side for mer informasjon