Kurskategori:
16.05.2024
Avmeldingsfrist:
25.04.2024

Alle kursene til årets Festspill finner sted på Radisson BLU Royal Hotell Bryggen.

Overnatting

Det vil være et begrenset antall rom på Radisson BLU Royal Hotel Bryggen. Dersom dette er aktuelt for deg, kan du bestille hotell her.

Bestilling av hotellrom er ikke i regi av psykologforeningen og derfor opp til den enkelte kursdeltaker. Tidligere erfaringer tilsier at det lønner seg å være tidlig ute med å bestille overnatting ifm. Festspillene.

Målgruppe
Terapeuter som jobber med individualterapi. Det er ikke nødvendig med noen forkunnskaper om EFT.

Innhold
Deltakerne skal få en grunnleggende innføring i hva EFT er. Det blir særlig fokus på de viktigste empatiske intervensjonene og terapeutiske mikroferdighetene i metoden. I tillegg vil deltakerne bli presentert for de to mest sentrale stol-arbeidene i EFT, uoppgjorte forhold og selvkritikk-splitt.
Kurset inneholder blant annet ferdighetstrening, opplevelsesbaserte øvelser og undervisning med utgangspunkt i video av terapi.

Målsetting
  • Praktiske ferdigheter for å jobbe opplevelsesbasert med endring av følelser i terapi
  • Konkrete intervensjoner som kan integreres og anvendes i egen praksis

Om kurslederne
Vanja Hjelmseth er psykolog ved Institutt for Psykologisk Rådgivning i Bergen, og jobber med terapi, opplæring av terapeuter og veiledning innen metodene Emosjonsfokusert terapi og Emosjonsfokusert Ferdighetstrening. Hun er medforfatter på boken «Emosjonsfokusert ferdighetstrening for foreldre – en lærebok for terapeuter og veiledere».

Didrik Hummelsund er psykolog ved IPR der han jobber med terapi, veiledning og undervisning, og er fagansvarlig for spesialistutdanningen i EFT. Han er også en av forfatterne av boken «Terapeutens håndbok i emosjonsfokusert terapi».

Mottakelse
I anledning utdelingen av Psykologprisen 2024 ønsker psykologforeningen å invitere alle våre kursdeltakere og forelesere på Festspillkursene til prisutdelingen og en gratis sosial sammenkomst torsdag 30.mai kl. 19.00 på Radisson Blu Royal Hotell Bryggen. Det vil bli servering av mat og drikke, med anledning til å møte kollegaer til sosialt samvær.
Hvem som får Psykologprisen 2024 forblir en hemmelighet frem til vi møtes på Radisson Blu Royal Hotel, Bryggen, 30.mai kl. 19.00.
Du melder deg på ved påmelding til kurset du ønsker å delta på.

Logg inn på Min side for påmelding til Festspillkurs: Emosjonsfokusert terapi - teori og terapeutiske intervensjoner - 006 (fra 30.05.2024 til 31.05.2024) Påmelding på Min Side