Livsutfordringer

Livet går opp og ned, og det samme gjør følelsene våre.

Dette er en side hvor vi har samlet informasjon om ulike psykologiske temaer, til bruk i undervisning eller for folk som ønsker å lære mer. Her finner du blant annet videoer om livsutfordringer som spenner fra sorg og søvnløshet til kroppspress og ufrivillig skolefravær.

Det er også mulig å lære mer om tilnærminger som familieterapi, mindfulness og hypnose, i tillegg til å lese mer om vanskelige livsutfordringer som vold i nære relasjoner og radikalisering.

Hva er tilknytning? Hva er følelser? Hva er selvfølelse? Hvordan snakke med barn om følelser? Sorg og komplisert sorg når noen dør Hva er resiliens? Ungdom: Er jeg normal? Hva er kroppspress? Vanlige utfordringer for tenåringsforeldre Hva er skolevegring? Hvordan mestre smerter Hvordan fremme gode spisevaner hos barn? Søvn hos sped- og småbarn Når barn er på sykehus Å være offer for vold i nære relasjoner Å være utøver av vold i nære relasjoner Hva er sex? Hva er familieterapi? Hva er mindfulness og selvmedfølelse? Rådene som virker mot søvnløshet Hvordan bruke hypnose med barn og unge? Hva er radikalisering?