Hva er Studentpolitisk utvalg?

Studentpolitisk utvalg (SPU) fremmer psykologstudenters interesser lokalt og nasjonalt.

Studentpolitisk utvalg (SPU) har som hovedformål å fremme psykologstudenters interesser på lokalt og nasjonalt nivå, og fungerer som en informasjonskanal mellom Norsk Psykologforening sentralt og psykologstudentene.

Utvalget består av ni studentrepresentanter; to representanter fra profesjonsstudiet i psykologi fra hver av de fire universitetsbyene i Norge (Oslo, Bergen, Trondheim og Tromsø), samt én representant for norske psykologstudenter i utlandet.

SPU arbeider med ulike sentrale problemstillinger som angår psykologstudenter, blant annet kvalitetssikring av studieløpet og vilkår for studentmedlemmer av Norsk Psykologforening. Leder og nestleder i SPU sitter også i sentralstyret, og skal her tale studentenes sak i fagpolitiske beslutninger. I tillegg arbeider utvalget med å styrke og utvikle samarbeid med nordiske og internasjonale psykologstudenter og psykologer, og tilrettelegger for at norske psykologstudenter kan danne seg et faglig og personlig nettverk innenfor psykologimiljøet i Europa. Norsk Psykologforening er medlem av European Federation of Psychology Students Associations (EFPSA) , og SPU forvalter det norske medlemskap ved å ha en medlemsrepresentant (MR) og en vise-medlemsrepresentant (vice-MR) her.

Kontakt oss

Ta gjerne kontakt med oss! Dine representanter er tilstede for deg i studiehverdagen, og kan svare på utdanning-, lønn- og jobbrelaterte spørsmål, eller henvise deg til rette vedkommende i Psykologforeningens sekretariat.

Send oss en e-post til studentnpf@gmail.com

Du finner oss også på facebook: https://www.facebook.com/Psykologstudent

Retningslinjer for SPU.

Gutt som noterer på tavla.

SPU avholder møter fire ganger i året. Her finner du møtereferatene.

Developed by Aplia and ABC Data - Powered by eZ PublishPersonvern