Arrangementer

Det er mye kunnskap å hente også utenfor universitetet. Det følgende er en liste over noen faste arrangementer du som student har mulighet til å delta på.

Psykologikongressen

Psykologikongressen arrangeres årlig av Norsk psykologforening, som regel første helgen i september. Flere ledende fagpersoner innenfor psykologifeltet har gjestet kongressen så langt, inkludert Bruce Wampold, David Orlinsky, Stephen Hayes, og Michelle Craske.

Psykologidagene

Psykologidagene arrangeres årlig av frivillige på psykologisk institutt ved NTNU.

Gå til mer informasjon om Psykologidagene.

Schizofrenidagene

Siden 1989 har Schizofrenidagene i Stavanger vært et årlig treffpunkt for fagfolk fra hele landet, med foredrag fra nasjonale og internasjonale klinikere og forskere.

Gå til mer informasjon om Schizofrenidagene,

NPS

Nordic Psychology Students (NPS) er et initiativ fra psykologistudenter fra de nordiske landene Norge, Danmark, Sverige, Finland, Island og Estland om å danne en plattform for faglig og profesjonell utvikling. Hvert år arrangeres en konferanse med et gitt tema innenfor psykologien over en langhelg (ofte i oktober), og alle psykologistudenter fra de respektive landene kan søke om å delta på konferansen. Det faglige programmet består i hovedsak av foredrag innenfor det overordnende tema, mens det sosiale programmet legger til rette for kulturutveklsling og nettverksbygging.

Få mer informasjon om NPS sin konferanse,

EFPSA

EFPSA tilbyr årlige arrangementer for Europas psykologistudenter for faglig, profesjonell og personlig utvikling. For mer informasjon om disse og EFPSA generelt, klikk her.