Studentpolitisk utvalg

Gruppe unge voksne som sitter i en trapp

Studentpolitisk utvalg (SPU) jobber for å fremme psykologstudenters interesser lokalt og nasjonalt.

Studentpolitisk utvalg (SPU) har som hovedformål å fremme psykologstudenters interesser på lokalt og nasjonalt nivå. SPU er også et bindeledd mellom Norsk psykologforening sentralt og psykologstudentene. Leder og nestledere i SPU sitter i sentralstyret, og skal her tale studentenes sak i fagpolitiske beslutninger.

Utvalget består av ti studentrepresentanter:

• to representanter fra profesjonsstudiet i psykologi fra hver av de fire universitetsbyene i Norge (Oslo, Bergen, Trondheim og Tromsø).
  • to representanter for norske psykologstudenter i utlandet.

Vi jobber blant annet med:

• kvalitetssikring av studieløpet.
  • vilkår for studentmedlemmer av Norsk Psykologforening.
  • styrke og utvikle samarbeid med nordiske og internasjonale psykologstudenter og psykologer.
  • tilrettelegge for at norske psykologstudenter kan danne seg et faglig og personlig nettverk innenfor psykologimiljøet i Europa.

Norsk Psykologforening er medlem av European Federation of Psychology Students Associations (EFPSA) , og SPU forvalter det norske medlemskap ved å ha en medlemsrepresentant (MR) og en vise-medlemsrepresentant (vice-MR) her.

Ta gjerne kontakt med oss!

Dine representanter er tilstede for deg i studiehverdagen, og kan svare på utdanning-, lønn- og jobbrelaterte spørsmål, eller henvise deg til rette vedkommende i Psykologforeningens sekretariat.

Send oss en e-post til studentnpf@gmail.com

Du finner oss også på  Facebook   og   Instagram

Kontaktinformasjon til medlemmer i SPU og oversikt over hvilket studiested de representerer.

European Federation of Psychology Students' Associations ( EFPSA ) ivaretar interessene til europeiske psykologistudenter.