Arbeidskontrakt og stillingsbeskrivelse

Alle ansatte har krav på en arbeidskontrakt og minstekravene til hva kontrakten skal inneholde følger av arbeidsmiljøloven § 14-6 og man har ette § 14-5 krav på å la seg bistå av tillitsvalgt ved inngåelse av kontrakten.

Dette er minstekrav og du bør forsøke å få spesifisert så mye som mulig i forhold til stillingens konkrete innhold i en stillingsbeskrivelse. Det er vanskelig for oss å gi noe svar på hva en slik stillingsbeskrivelse bør inneholde ettersom det er store variasjoner mellom hva de ulike kommunalt ansatte psykologene faktisk skal gjøre, men nedenfor har vi samlet noen eksempler på hvordan det kan gjøres. Disse er ikke kvalitetssikret eller godkjent av oss, men kan bidra til klargjøring av hvordan dette kan løses.

Du må avklare om det er forventet noe reisevirksomhet i jobben.

Hvis det er tale om interkommunalt samarbeid, så må du avklare hvilken kommune som er din arbeidsgiver og hvem du primært skal forholde deg til.