Tester - Testdagen

EFPA (European Federation of Psychological Associations) har utviklet standarder for vurdering av tester og testbrukere. Norsk psykologforening har ansvaret for å forvalte disse standardene i Norge. For arbeidslivfeltet er det DNV-GL som utfører sertifisering av tester og av testbrukere. Se informasjon om Testsertifisering og om sertifisering av arbeidspsykologiske Testbrukere hos DNV-GL.

Testdagen 2020: Effektive team - kartlegging og utvikling

Hvert år arrangeres Testdagen av Norsk psykologforening i samarbeid med DNV-GL med nasjonale og internasjonale fagpersoner. Testdagen har fokus på tester og kartleggingsverktøy, god testbruk, hvordan tester kan brukes i seleksjon og utvikling.

Testdagen 2020 arrangeres 22. april og har som ambisjon å gjøre en oppsummering av status for team- og teamorganisering i arbeidslivet.

Vi vil også se nærmere på viktige utviklingstrender innen feltet. Ulike tilnærminger til kartlegging av team og teameffektivitet vil også bli behørig presentert, av ledende teoretikere og praktikere fra inn- og utland.

Dette får du høre mer om på testdagen 2020:

• Effektive team: modeller, intervensjoner og seleksjon, Annika Lantz
  • Hvordan selektere ledere til kriseledelsesteam versus innovasjonsteam – forskjellige forutsetninger? Synnøve Nesse
  • Hvordan destruktive ledere skaper demotivasjon hos sine medarbeidere, Lars Glasø
  • Effect: kartlegging av ledergruppers fungering, Henning Bang
  • Diversity Icebreaker som inngang til mangfold i team, Bjørn Z. Ekelund og Piot Pluta.
  • SPGR; Hvordan sikre optimalt samspill i team, Endre SJøvold og Stein Forsdahl.
  • Virtuelle team: hvilken betydning kan individet og teamet ha?, Sigmund Valaker

Her kan du leser mer om innlederne og detaljert informasjon om programmet

Meld deg på her

Endringer i programmet kan forekomme.

Har du spørsmål om testdagen?   Kontakt spesialrådgiver Per Straumsheim.