Rus og avhengighet

Velkommen til stiftelsesmøte

Lenke som brytes

Under oppseiling: En interesseorganisasjon for deg som jobber med rus- og avhengighetsproblematikk, eller er faglig interessert i feltet.

Vi er noen kolleger som jobber i Oslo Universitetssykehus, Avdeling Rus og Avhengighet, som med dette vil invitere til et stiftelsesmøte for en felles interesseorganisasjon for psykologer i Norge som jobber med rus og avhengighet.

Vi planlegger å etablere en formell medlemsorganisasjon hvor man må være autorisert psykolog for å bli medlem. Stiftelsesmøtet blir på den 11. LAR konferansen som skal være i Oslo 20 og 21 oktober 2016. Tidspunktet er lagt til like etter fellesprogrammet som er ferdig kl 17.00.

Tid: Torsdag 20. oktober kl 17.15.

Sted: Oslo Kongressenter, Folkets Hus, Youngstorget. Rom: Balder, 2. etasje ved siden av plenumssalen.

NB! Sakspapirene vil bli oppdatert og endret fram mot møtet.

Hvis du har innspill, forslag eller bare vil melde fra om din interesse kan du gjøre det ved å sende en epost til:  avhengighet@nevropsykologholen.no

Vi vil også veldig gjerne ha forslag til kolleger som kan sitte i et styre. Den som foreslåes må være spurt og villig til å stille. Det er greit å foreslå seg selv.

Vi ønsker å favne bredt og vil hå både medlemmer og styre som jobber i poliklinikk og på sengepost/institusjon, offentlig ansatte og fra private ideelle arbeidsplasser, spesialister og ikke-spesialister, psykologer også med andre spesialiteter enn rus og avhengighet, forskere, psykologer som jobber med andre former for avhengighet enn tradisjonell rusavhengighet; spill, steroider, internett og mer til.

Vi satser på et stiftelsesmøte som vedtar et sett med vedtekter som er enkle og oversiktlige og møter de formelle kravene til å bli registrert som en organisasjon hos Brønnøysund-registrene.

Vi planlegger å bli en interesseforening i Norsk psykologforening. Medlemskap i Psykologforeningen er derfor et krav for å ha formelle rettigheter som stemmerett på årsmøtet eller være valgbar til verv. For øvrig kan alle autoriserte/godkjente psykologer bli medlem.