Velkommen til finnenpsykolog.no

Mann klipper snor

Vi er stolte over endelig å kunne klippe snora for finnenpsykolog.no.

Dermed er et landsomfattende søkbart register over psykologer en realitet. I skrivende stund har over 200 registrert seg. Det er en god start, men vi er overbevist om at potensialet er mye større. Vi oppfordrer derfor alle, enten de er privatpraktiserende uten avtale eller har offentlig avtale, enten de jobber deltid eller planlegger å gjøre det, til å opprette egen profil her.

Finnenpsykolog.no er et unikt tilbud for medlemmer av Norsk psykologforening, og vi håper og tror det vil bli tatt godt imot av publikum.

Finnenpsykolog.no inngår i vårt arbeid for å vise fram gode fagfolk og gode tjenester til befolkningen.

Tor Levin Hofgaard

Tjenesten er, som dere vil se, en integrert del av vårt video- og artikkelarkiv der gode fagfolk skriver og forteller om psykologi, normalutvikling og psykiske plager/lidelser.

Så vidt vi kan se, har ingen andre samlet denne kunnskapen på ett sted. Vi har valgt å gjøre det med begrunnelse i vårt samfunnsoppdrag slik det blant annet fremgår av vår formålsparagraf  punkt 2. Der heter det at Psykologforeningen skal arbeide for å «…forbedre menneskers livsvilkår og livskvalitet gjennom utvikling og formidling av psykologisk kunnskap, og gjennom praktisk anvendelse av psykologisk fagkunnskap.»

Vi tar mål av oss til å vise fram fagets bredde og hvilke muligheter psykologisk kunnskap gir for bedre menneskers livsvilkår. Og det har slått godt an, det kan leses av besøksstatistikken på våre nettsider. En rekke nye fagfolk står klar til å delta i denne dugnaden.

Tusen takk til alle som har bidratt og har sagt seg villig til å bidra i fortsettelsen.

Nå supplerer vi altså med en publikumsrettet søketjeneste. Det er bra for publikum, og vi er overbevist om at det er god omdømmebygging, både for Psykologforeningen som sådan og for hver enkelt av oss som er psykologer.

Velbekomme!

Tor