20. desember 2019
Torsdag 19.desember fikk vi informasjon fra våre medlemmer om at de hadde mottatt feilsendte eFakturaer fra Storebrand.
På nåværende tidspunkt har vi følgende informasjon fra Storebrand i denne saken.
«I forbindelse med utsendelse av eFaktura med forfall i januar er det avdekket at en andel av disse er sendt til feil mottaker.
Vi arbeider med å få alle fakta på bordet knyttet til hendelsen. Foreløpig vurdering er at opptil 2.083 kunder kan være berørt, det vil si at deres eFaktura kan være feilsendt til én annen kunde. Vi arbeider med å få bekreftet antall berørte kunder og vil sørge for at berørte kunder får nødvendig informasjon om hvordan de skal forholde seg.
Den informasjonen som er på avveie er i hovedsak navn, adresse, en overordnet oversikt over hvilke forsikringer kunden har kjøpt samt pris. Fakturaene inneholder ikke fødselsnummer eller kundens kontonummer.
Vi ser som sagt svært alvorlig på hendelsen og har iverksatt alle tiltak vi kan for å håndtere situasjonen.
Vi vil holde dere jevnlig informert om status og vil i bakkant gjennomføre en evaluering for å sikre at dette ikke skjer igjen.»
Storebrand informerer fredag 20. desember om at det kun er et tosifret antall kunder hos Psykologforeningen som er berørt av denne feilen og fødselsdato ved barneforsikring ikke fremkommer ved noen av feilutsendingene.
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler. Les mer om informasjonskapsler her. Ikke vis denne meldingen igjen.