kurs og kontingent

Fakturainformasjon

Utsending av faktura via Visma Autoinvoice

Alle fakturaer (unntatt avtalegiro) sendes nå via Visma Autoinvoice. For at fakturaene skal bli sendt riktig, er det viktig at vi har korrekt mobilnummer og e-postadresse registrert på ditt medlemskap. Helst privatadresse e-post, da «brannmur» hos arbeidsgivere stopper fakturaen.

Hva kan du gjøre om du ikke mottar faktura fra oss?

• Sjekk dine medlemsopplysninger på  www.psykologforeningen.no  Min side/min profil.
    Det er viktig at mobilnummer er registrert i riktig felt (mobilnummer).
  • Sjekk spam-filter (e-post)
  • Lagre avsenderadressen vår i kontaktlisten din. Det vil fungere som et godkjentstempel på at e-post fra denne adressen ikke er spam. Du mottar faktura fra Norsk Psykologforening med adresse  noreply.autoinvoice@visma.com

Kursfaktura

• Alle endringer som gjelder faktura for deltakelse på kurs, skal sendes faktura@psykologforeningen.no
  • Kursene faktureres 4 uker før kursstart.
  • Får du dekket kurset/kursrekken skal du huke av for Annen betaler (fakturaadresse)
  • Det er viktig å oppgi korrekt referanse.
    Eksempel på referanser er:  kostnadsstedsnummer, bestillingsnummer, meridanummer, Resh-id. Hør med din arbeidsgiver hvilken referanse som gjelder for din kursdeltakelse.
  • Dersom annen betaler ikke er fylt ut, vil vi tolke det som at du ønsker faktura privat.

Kontingent

Vi tilbyr tre betalingsmåter:

• 4 fakturaer (du mottar en faktura hvert kvartal)
    Dette gjelder i første omgang de som betaler ordinær kontingent og studenter.
    1. kvartal med forfall 20. januar
    2. kvartal med forfall 20. april
    3. kvartal med forfall 20. juli
    4. kvartal med forfall 20. oktober
  • 1 faktura årlig (forfall 31.03.)
    Dette gjelder medlemmer som er innvilget redusert kontingent.
  • Avtalegiro (ordinær kontingent)
    Faktura med forfall den 20. hver måned.
    Betaler du din kontingent via avtalegiro og heller ønsker å motta e-faktura, kan du si opp avtalegiro-avtalen i nettbanken.
    Avtalegirofakturaer som er mottatt må betales ved forfall selv om avtalen er oppsagt.

Slik tegner du avtalegiroavtale i nettbanken:

1. Logg  inn, registrer og godkjenn en betaling på kr 619,-.
  2. Husk kid-nummer. Dette finner du på Min side/min profil (eller på tilsendt kontingentfaktura).
  3. Ved betaling skal du få en melding om at Norsk psykologforening tilbyr avtalegiroavtale. Inngå avtalen og sett beløpsgrensen høy nok til at trekket ikke stopper opp. Vi anbefaler kr 2000,

Dersom du får problemer med å opprette avtalegiroavtale kan du kontakte support i banken din.

Avtalegiro faktureres hver måned med forfall den 20. Når vi mottar melding om at avtalegiroavtale er inngått vil vi sende deg en giro på månedene som allerede er fakturert. Velger du avtalegiro som betalingsalternativ vil premie for ansvarsforsikring automatisk faktureres via avtalegiro, dersom du ikke har reservert deg fra denne.

Har du ikke nettbank, kan du skrive ut en avtalegiroblankett  og sende den til Nets. Kontonummer til Norsk psykologforening er: 8101 37 53628

Lover for Norsk psykologforening

§14. Kontingent

Fagforeningsfradrag

Hvis du har betalt fagforeningskontingent, kan du trekke fra et maksbeløp i skattepliktig inntekt, eller med en forholdsmessig del av beløpet hvis fagforeningskontingenten bare er betalt for en del av året. Satsen finner du på Skatteetaten sine sider ved å følge lenken "fagforeningsfradrag".

Dette beløpet er ferdig utfylt i din selvangivelse (post 3.2.11) da Psykologforeningen sender fil til skattemyndighetene.

Retningslinjer for nedsettelse og betaling av kontingent

Hovedforfall er 31. mars hvert år, men har du inngått avtalegiroavtale med banken din, vil vi fakturere månedlig til din nettbank med forfall 20. i hver måned.