Medlemsaktiviteter

Norsk Psykologforening, avdeling Vestfold avholder hoveddelen av sine medlemsmøter torsdager på Peppes Pizza i Tønsberg, på "Røda Rummet" i 2. etg. Vi avholder rundt 4-6 møter i året. Da inviterer vi som regel en fagperson som innleder om et aktuelt tema, og som regel blir det interessant diskusjon og hyggelig samvær utover kvelden. Vi spanderer pizza.

I 2013 inviterte Psykologforeningen i Vestfold til politikerdebatt i august, og brukte tid og krefter på et arrangement med mål å sette psykisk helse på dagsorden i valgkampen. Tema var “Samhandlingsreform og psykisk helse”, og debatten ble avholdt i flotte  omgivelser på Fylkesmuseet ved Slottsfjellet i Tønsberg med over 80 fremmøtte.

Det ble også holdt tradisjonelle medlemskvelder med tema arbeidsglede, metakognitiv terapi og sakkyndighet med våre egne medlemmer som inspirerende og dykttige forelesere.
2014 har sålangt bydd på et fullpakket medlemsmøte med tidligere barneombud Reidar Hjermann. Vi har planlagt to medlemsmøter, i mai og til høsten, og utover dette en satsning på et nytt gratis heldagsseminar 29.08. Denne gang inviterer vi Kari Lossius, der tema er rus, forebygging og behandling - med utgangspunkt i hva psykologer burde kunne.

Velkommen!

Vestfold lokalavdeling arrangerte gratis rusfagdag for psykologer i Vestfold  den 29.08.14. Invitert var også medlemmer fra Buskerud.
Psykologspesialist Kari Lossius fra Bergensklinikkene engasjerte, og herunder finner du hennes powerpoint.

Den 21.03. inviterte lokalavdelingen til medlemsmøte.

Hege Forbech Vinje foreleste om temaet arbeidsglede. Vinje er førsteamanuensis ved Høgskolen i Vestfold hvor hun jobber med helsefremmende arbeid og er  Ph.d fra Universitetet i Bergen (2007) med doktoravhandlingenThriving despite adversity: Job engagement and self-care among community nurses som man kan finne  her .

Her er foilene fra hennes foredrag.

Den 27.05.10 var vi så heldige å få Tone og Eivind Normann-Eide til å snakke om temaet: Personlighetsforstyrrelser – finnes det en aldersgrense?

Her er deres powerpoint presentasjon til nedlasting for deltakende såvel som interesserte fraværende medlemmer.

Bank og forsikring

Gjennom våre avtaler med Danske bank og Storebrand får du fordelaktige bank- og forsikringstilbud.

Visittkort/timekort/stempel

Visittkort/timekort

Psykologforeningen har inngått avtale med nettjenesten The Card som tilbyr medlemmene produksjon av visittkort med Psykologforeningens logo til redusert pris.

Stempel

Som medlem av Norsk psykologforening kan du skaffe deg stempel med medlemslogo. Et stempel som viser at du er medlem av Psykologforeningen, skal være et kvalitetsstempel, og kan for eksempel brukes til fakturaer, rapporter og innkallingsbrev.

Logg inn til Min side for mer informasjon