Forhandlingsutvalg

Medlemmer i forhandlingsutvalget for Telemark lokalavdeling er Edite Sales Wam og Simen Hiort Sulejewski.

Telemark lokalavdelings forhandlingsutvalg (FU) jobber for at tillitsvalgte skal ha et nettverk å drøfte med. FU vil tilrettelegge for dialog med tillitsvalgte. FU er tilgjengelige for rådgivning for tillitsvalgte og medlemmer som er i forhandlingssituasjoner, eller har spørsmål knyttet til arbeidssituasjonen. Studentmedlemmer er også velkomne til å ta kontakt.

Der FU ikke kan bistå, kan FU hjelpe til med videreformidling av kontakt til Forhandlingsavdelingen i psykologforeningen. FU opptrer normalt sett ikke som tillitsvalgt overfor arbeidsgivere, det er den lokale tillitsvalgte som representerer medlemmene overfor arbeidsgiver. FU bidrar først og fremst til medlemmer på arbeidsplasser med mindre støttenettverk i forhandlingssammenheng. Imidlertid kan FU bistå med rådgiving til arbeidsplasser hvor nettverket er av større størrelse.  FU etterstreber å ha en oversikt over tillitsvalgte ved de forskjellige arbeidsplasser hvor psykologer er ansatt. Styret skal sørge for at lokalavdelingen har et forhandlingsutvalg bestående av minst et representant fra styret.