Informasjon om landsmøtesaker 2019.

Vi vil gjerne høre deres mening angående saker som skal bli tatt opp på Landsmøte i november 2019. Dette omhandler spesialistforløpet og forslag til endringer i forhold til antall spesialistutdannelser. Vi har fått forespørsel om å uttlale oss med hensyn til habiliterings- og eldrepsykologi. Slik som det foreligger nå er ikke disse to områdene egne spesialistutdannelser.

Norsk psykologforening har spurt om en uttalelse om følgende saker med svarfrist innen den 2. september. Våre spørmål til dere medlemmer er derfor følgende:

1. Forslag om videreføring av spesialitet i habiliteringspsykologi til erstatning for spesialiteten i habiliterings- og rehabiliteringspsykologi som ikke har blitt igangsatt.

2. Forslag om videreføring av spesialitet i eldrepsykologi.

3. Forslag om å åpne for at flere psykologer enn 4 i veiledningsgruppe kan godkjennes i spesialistutdanningen.

4. Forslag om å klargjøre fagutvalgenes mandat til å vurdere og godkjenne eksterne kurs i spesialistutdanningen. Dette har stått i tidligere reglement og foreslås tatt inn i nytt reglement.

Vi håper å høre fra dere medlemmer angående en eller flere av disse sakene. Vi er takknemmlige for alle innspill som dere har på mail, telefon eller her inne på facebook. Vedlagt ligger høringsdokument som dere kan lese igjennom for mer info.

Nasjonal nettverkssamling for psykologer i de kommunale helse- og omsorgstjenestene

Onsdag 16. november og torsdag 17. november arrangerer Nasjonalt kompetansesenter for psykisk helsearbeid (NAPHA) på oppdrag fra Helsedirektoratet nasjonal nettverkssamling for psykologer i kommunene og deres ledere.

Samlingen finner sted på Clarion Hotel & Congress Oslo Airport, Gardermoen.

xcvb