Arbeids- og organisasjonspsykologi ut av profesjonsstudiet - Oppfølgingsbrev

Oslo lokalavdeling har sendt et oppfølgingbrev til Psykologisk intstitutt i forbindelse med at Arbeids. og organisasjonspyskologien er tatt ut at profesjonsstudiet.

Vi skriver blant annet at

"Å ha forståelse og kunnskap om individene i en gruppe eller organisasjon er viktig om man skal ha fullt utbytte av teoretisk kunnskap innenfor organisasjons- og arbeidspsykologi. Vi er av den mening at den kliniske kompetansen profesjonsstudentene innehar i kombinasjon med en større satsning på organisasjons- og arbeidspsykologi i profesjonsstudiet, kan være noe av løsningen på dette problemet. Sett fra et samfunnsperspektiv kan psykologer være aktører for endring av problemer det norske arbeidsmarkedet og samfunn står ovenfor. " Les brevet i sin helhet.

Kontakt med en kollegastøtte har vist seg å være til god hjelp for å komme videre i yrkeslivet.

Blomster til avdøde medlemmer

Oslo lokalavdeling ønsker å sende blomster til bisettelsen når medlemmer av NPF i Oslo dør. Ved dødsfall ønsker vi derfor at leder for lokalavdelingen kontaktes på telefon ‭+47 917 12 983.

Økonomisk støtte

Vi kan gi økonomisk støtte til medlemsaktiviteter, f. eks. psykologmøter på arbeidsplassen, tillitsvalgtmøter etc. Søknad med angivelse av formål, antall deltakere og kostnad sendes til Marte Engen . Pengene utbetales etter tilsagn og mot kvittering og kortfattet rapport fra møtet i ettertid.