Oslo

Velkommen til hjemmesiden til Oslo lokalavdeling av Norsk psykologforening (NPF).

Lokalavdelingen er den største i NPF. Vi har over 2000 medlemmer, noe som utgjør ca 25 prosent av Norges psykologer. Vi samordner foreningens aktivitet og ivaretar lokalt medlemmenes medbestemmelse i foreningen gjennom landsmøte-forberedelser og valg av delegater til landsmøtet. Vi fungerer også som høringsinstans og skal ellers ivareta medlemmenes faglige og økonomiske interesser. Styret i lokalavdelingen består av 12 personer, det samme antall kan avdelingen sende til NPFs landsmøte. Disse blir valgt av årsmøtet, og skal ivareta interessene til Oslo-psykologene. Oslo lokalavdeling vil informere medlemmene om sin aktivitet gjennom blant annet via disse nettsidene.

Oslo lokalavdeling støtter diverse medlemssarangementer og møter med økonomisk støtter. Informasjon og retningslinjer  om dette finner du her

NB! For å få tilgang til referater og brev fra presidenten, må du være innlogget som medlem.

Osloaktuelt Tidligere aktuelt

President Håkon Skard kommer på Osloavdelings årsmøte på zoom og forteller om hvordan foreningen har jobbet inn mot stortingsvalget.

Snart går den europeiske konferansen om samfunnspsykologi av stabelen med base i Oslo. Det er fortsatt mulig å melde seg på. På grunn av covid-19 pandemien er dette en online konferanse.

Norsk Psykologforenings hus, Kirkegata 2

Det serveres tapas mm fra kl. 18.30 – 22.00, bruk anledningen til å mingle med kolleger i Kirkegata etter årsmøtet!

Påmeldingslenke årsmøte 2020 - frist 25. februar

Det var totalt 497 av våre medlemmer som brukte sin stemme til å velge delegater til årets landsmøte i Sandefjord.

Medlemmer av Oslo lokalavdeling i Norsk psykologforening

Det er 11 medlemmer som stiller som kandidat til å  være landsmøtetdelegat fra Oslo.

Velkommen til medlemsmøte i Oslo lokalavdeling av NPF

Torsdag 10. oktober kl. 18 - 22

Psykologforeningens lokaler i Kirkegata 2

Kontakt med en kollegastøtte har vist seg å være til god hjelp for å komme videre i yrkeslivet.

Blomster til avdøde medlemmer

Oslo lokalavdeling ønsker å sende blomster til bisettelsen når medlemmer av NPF i Oslo dør. Ved dødsfall ønsker vi derfor at leder for lokalavdelingen kontaktes på telefon ‭+47 917 12 983.

Økonomisk støtte

Vi kan gi økonomisk støtte til medlemsaktiviteter, f. eks. psykologmøter på arbeidsplassen, tillitsvalgtmøter, arrangementer for å rekruttere tillitsvalgte etc. Søknad med angivelse av formål, antall deltakere og kostnad sendes til  Nina Haarklou . Pengene utbetales etter tilsagn og mot kvittering og kortfattet rapport fra møtet i ettertid.