Kollegastøtte i Oppland

Kollegastøtteordningen er et tilbud til medlemmer av Norsk psykologforening, Oppland lokalavdeling

Fra retningslinjene i sentralstyret: ”Hensikten med kollegastøtteordningen er å bistå medlemmer som er i en vanskelig situasjon i kraft av sitt profesjonelle virke, og som kan ha nytte av en kollegial samtale. Kollegastøttene er for psykologer som opplever å ha problemer, privat eller profesjonelt, på et slikt nivå at det truer deres funksjon som fagpersoner”.

Kollegastøttene gir ikke behandling, men tilby en jevnbyrdig relasjon med psykologen. De har taushetsplikt, og det føres ikke journal. Vanligvis er det en til fem kontakter mellom kollegastøtten og medlemmet, hvorav honoraret dekkes av lokalavdelingen. Lokalavdelingens medlemmer kan henvende seg direkte til psykologene tilknyttet kollegastøtteordningen.

Kontaktinformasjon:
Svein Tore Grønseth
Spesialist i klinisk voksenpsykologi
Privatpraktiserende Lillehammer
e-post: sveintoreg@gmail.com

Hilde Myrvold
Spesialist i klinisk barne- og ungdomspsykologi
Privatpraktiserende Gjøvik
 e-post: myrvoll@psykspes.no

Guttorm Nerås
Spesialist i klinisk voksenpsykologi
Privatpraktiserende Gjøvik