- Se deg selv i speilet, og vit hva du er verdt!

Rune Frøyland tegner og forklarer

Slik lød oppfordringen fra Rune Frøyland da NPF Hedmark inviterte til Temakveld om individuelle lønnsforhandlinger og revisjonen av NPFs spesialistutdanning.

Betydningen av at vi er bevisst hvilken verdi vår kompetanse og våre arbeidsoppgaver har, er særlig viktig når vi inngår i lønnsforhandlingssamtaler med våre arbeidsgivere. Vi kan forvente en lønnsvekst ved endringer i våre arbeidsoppgaver og ved tilegnelse av økt kompetanse, men kan også forhandle lønn mellom de fastsatte lønnsforhandlingssamtalene. Vi har rett til å be arbeidsgiver om en slik samtale dersom vi selv mener det foreligger en urimelighet i våre lønnsbetingelser. I tillegg skal arbeidsgiver selv ta initiativ til en årlig dialog om lønn.

Det var en lærerik og trivelig kveld på Hamar, med middag og kollegial hygge. Totalt 19 medlemmer var til stede, hvorav 5 kom på besøk fra NPF Oppland. Både Rune Frøyland, Ann Torunn Tallaksen, Bjørnhild Stokvik og Birgit Aanderaa tok turen opp fra Oslo for å presenterte tema om lønnsforhandlinger og spesialistprosjektet. Takk for oppmøtet!

For mer informasjon fra kvelden og tips til lønnsforhandlinger, kan du lese referat ved å logge deg inn på «Min medlemsside». Velg Hedmark lokalavdeling og «Styremøtereferat». Husk også at du kan kontakte styret eller representanter fra Lønns- og arbeidsmarkedsutvalget dersom det er noe du lurer på.

/HD