Tariffoppgjør og lønnsforhandlinger 2020

to som tar hverandre i hendene

Foto: Shutterstock

Alle tariffoppgjørene ble utsatt grunnet korona-pandemien og usikkerheten den har medført. De vil starte opp igjen etter sommeren.

I helseforetakene skal Akademikerne helse møte arbeidsgiverforeningen Spekter til innledende forhandlinger 28. august. I disse forhandlingene avtales videre frister for forhandlingsløpet, de tillitsvalgte som skal forhandle får informasjon om det videre løpet så fort det er klart. I helseforetakene forhandler Psykologforeningen lokalt med hvert enkelt foretak.

I både staten og kommunene (KS og Oslo) starter forhandlingene 1. september, og fristen for å komme til enighet er 15. september. Videre løp vil bli informert om så snart det foreligger frister og annen informasjon.

I Virke er de sentrale forhandlingene utsatt til 10.-12. november. Vi antar at lokale forhandlinger da vil skje etter dette, men informerer etter hvert som ting blir mer avklart.

Har du spørsmål om lønnsforhandlinger? Ta kontakt med forhandlingsavdelingen her.