Psykologen i rettssystemet (Fulltegnet)

Dommerhammer
18.11.2021
19.11.2021
Pål Grøndahl med fler
7.300,00 for medlemmer
7.300,00 for ikke medlemmer
14.10.2021

Kurset tar for seg arbeidet som sakkyndig i ulike rettsinstanser, sivil og strafferett

Psykologer og psykologspesialister

Målsetting

Å få en grunnleggende forståelse for sakkyndighet og sakkyndighetsrollen og hvordan denne skiller seg fra øvrig klinisk arbeid. Få kjennskap til ulike områder hvor psykologer er etterspurt som sakkyndige. Kjenne til beslutningsteori og hvilke systematiske feil som kan begås ved beslutningstaking. Kunne fremstå i en rettslig sammenheng på en profesjonell måte.

Det vil primært bli separate forelesninger og noen øvelser

Om kursleder

Pål Grøndahl, spesialist klinisk voksenpsykologi og ph.d. Grøndahl var forsker ved Kompetansesenteret for sikkerhets-, fengsels- og rettspsykiatri, Oslo universitetssykehus. Arbeider nå i selvstendig praksis. Han har publisert flere artikler om rettspsykiatri og sakkyndighet mv. Han har arbeidet som rettspsykiatrisk sakkyndig de siste 15 årene og er aktiv debattant knyttet til spørsmål om sakkyndighet, rettspsykiatri, rettspsykologi og psykisk helse.

Kurset godkjennes som vedlikeholdsaktivitet med 16 timer.

0900-1700 alle dager

Kurs: 11021, Psykologen i rettssystemet (Fulltegnet)