Hvordan skrive journal?
Journalkurs for psykologer i psykisk helsearbeid.

03.02.2022
Christian Zimmermann
3.700,00 for medlemmer
3.700,00 for ikke medlemmer
23.12.2021

Tilsynsrapporter viser at psykologer kan bli bedre når det gjelder journalføring, derfor arrangerer Norsk psykologforening et dagskurs i journalføring. Kurset er for alle psykologer i spesialisthelsetjenesten, kommunal helsetjeneste og privatpraktiserende psykologer. Målet med kurset er hvordan formulere, begrense og sikre forsvarlig journalføring innen psykisk helsearbeid etter gode faglige og juridiske prinsipper.

På kurset

• Generell innføring i lovverk og myndighetskrav.
  • Hva sier tilsynsrapportene om journalføringen?
  • Hva slags mangler og feil utpeker seg?
  • Workshops i journalføring for arbeidsfeltene psykisk helse for voksne og for barn og unge, som skal gi gode sjekklister og gode formuleringer tilpasset de ulike arbeidsfeltene.

Kursets utbytte skal være at man vet hvordan man formulerer, begrenser og sikrer faglig forsvarlig journalføring.

Kurset godkjennes som vedlikeholdsaktivitet med 8 timer

Tid: kl 0900-1700 (registrering fra kl 0815).

Foredragsholdere

• Christian Zimmermann, advokat i Norsk psykologforeningen
  • Ingvild Aubert, adv.flm./spesialrådgiver i Norsk psykologforening, tidligere Fylkesmannen i Oslo og Akershus
  • Brit Helen Bjørheim Lye, Spesialist i klinisk barne- og ungdomspsykologi, enhetsleder AHUS, BUP Øvre Romerike,
  • Kirsti Sunde Hansen, psykologspesialist i voksenpsykologi og daglig leder i Favne Arbeids-og Organisasjonspsykologi
  • Aina Fraas-Johansen, psykologspesialist i klinisk voksenpsykologi og spesialrådgiver i Norsk psykologforeningen

Kurs: 11822, Hvordan skrive journal? Journalkurs for psykologer i psykisk helsearbeid.