Selvmedfølelse og terapeutisk arbeid med
identitet og emosjoner

28.05.2020
29.05.2020
Bergen
Per-Einar Binder
7.200,00 for medlemmer
7.200,00 for ikke medlemmer
23.04.2020

Logg deg inn for å få medlemspris.

Psykologer som arbeider med individualterapi eller gruppebasert behandling.

Målsetting

Kurset gir en innføring i hvordan medfølelse og selvmedfølelse bidrar i personlige vekst og endringsprosesser, og har betydning for utvikling av identitetsfortellinger og måter å møte emosjonell smerte.

Innhold

Deltakere får egenerfaring med medfølelsesbaserte intervensjoner og intervensjoner som fremmer bevissthet om identitetsbærende verdier. De får også en innføring i måter å anvende slike intervensjoner. Ivaretakelse av seg selv som hjelper er et sentralt tema. Kurset gir også en innføring i den teoretiske og empiriske bakgrunnen for medfølelsesbaserte intervensjoner, og et grunnleggende eksistensielt perspektiv på identitet og emosjoner i tråd med dette.

Forventet læringsutbytte

• Kunnskap om rollen medfølelse og selvmedfølelse kan ha for personlige vekst og endringsprosesser, med særlig vekt på utvikling av identitet og møter med emosjonell smerte
  • Noe ferdighet i å anvende intervensjoner som kan fremme selvmedfølelse
  • Økt bevissthet om betydning av selvmedfølelse og identitetsbærende verdier som del av selvivaretakelse og vekst som kliniker

Undervisningsmetode

Forelesninger, øvelser og dialog

Om kursleder

Per Einar Binder er professor i klinisk psykologi, og psykologspesialist med fordypningsområdene voksen, barn og unge, og psykoterapi. Han har bred erfaring med forskning og undervisning innen mindfulness- og medfølelsesbaserte intervensjoner, psykoterapi og andre personlige vekstprosesser. Han har skrevet flere bøker tilknyttet kursets tema, de to nyeste er: "Ikke vær så slem mot deg selv" og "Hvem er jeg? Om å skape og finne identitet".

Kurset er godkjent som 16 timer vedlikeholdsaktivitet.

Tid: kl 0900-1700 begge dager

Kurs: 10220, Selvmedfølelse og terapeutisk arbeid med identitet og emosjoner