Halstead-Reitan metoden

7.200,00 for medlemmer
7.200,00 for ikke medlemmer
23.04.2020

Logg deg inn for å få medlemspris.

Psykologer og psykologspesialister

Målesetting

Etter kurset behersker deltakere å administrere, skåre og tolke Halstead-Reitans testbatteri for et bredt spekter av nevropsykologiske problemstillinger for alle aldersgrupper. De kjenner og forstår metodens grunnleggende rasjonale, dens styrke og dens begrensninger.

Innhold

• Halstead-Reitans testbatteri: historie, oppbygging og rasjonale. Fortsatt aktuelt i vår tid?
  • Administrasjon av Halstead-Reitans testbatteri for Barn og Voksne. Spesielle hensyn og unntak.
  • Skåring. Ulike normsett, Trites, Wisconsin og Heaton normer. GNDS.
  • Resultater og Tolkning. Ulike tolkningssystemer.
  • Kliniske syndromer og eksempler, både barn og voksne.
  • Kurset er hovedsakelig en workshop som har som siktemål å bygge opp og støtte opp under kliniske ferdigheter.

Deltakere oppfordres til å ta med egen saker for drøfting i plenum

Om kurslederne

Rune Raudeberg er ansatt ved institutt for biologisk og medisinsk psykologi ved universitetet i Bergen.Han har undervist i nevropsykologi ved høyskoler og universiteter i snart 20 år. Han har vært mangeårig kursleder i spesialistutdanningen for klinisk nevropsykologi. Han ble introdusert for Halstead-Reitans testbatteri av professor Hallgrim Kløve, og har brukt metoden hovedsaklig med voksne.
Jarle Røneid Fehn er ansatt ved AFR Helse Bergen og har bistilling ved institutt for biologisk og medisinsk psykologi ved universitetet i Bergen. Han er spesialist i klinisk nevropsykologi og klinisk barne- og ungdomspsykologi. Han har jobbet klinisk med Halstead-Reitans testbatteri i 15 år, hovedsakelig i utredninger av barn, og har 10 års undervisningserfaring fra universitet og høyskoler.

Kurset er godkjent som 16 timers vedlikeholdsaktivitet

kl 0900-1700