Metakognitiv terapi -
Behandling av angst, depresjon og PTSD

28.05.2020
29.05.2020
Bergen
Hans M. Nordahl
7.200,00 for medlemmer
7.200,00 for ikke medlemmer
23.04.2020

Logg deg inn for å få medlemspris.

Psykologer, psykologspesialister og psykiatere

Innhold

Metakognitiv terapi (MKT) er en innovativ behandling som kan anvendes på en rekke ulike lidelser, spesielt angsttilstander, kroniske depresjoner og traumer.

Kurset gir en introduksjon av MKT og hvordan den kan anvendes i spesifikke lidelser. Pasienter opplever Metakognitiv terapi som en nyttig, effektiv og paradoksal behandling.
Erfaringer viser at MKT kan anvendes der andre behandlinger ikke har lykkes.

Kurset ledes av Professor Hans M Nordahl, NTNU og kurset vil veksle mellom teori og praksiseksempler.
Deltagerne får også anledning til å øve på metakognitiv dialog i arbeid med pasienter og noen sentrale teknikker på dette kurset.

Om kursleder

Hans M Nordahl er professor ved Institutt for Psykisk Helse ved NTNU, Trondheim.
Han arbeider også som forsker/behandler ved Enhet for Traumebehandling ved St.Olavs Hospital, Trondheim.
I 2007 startet han også MCT Institute, Ltd i Manchester sammen med Dr Adrian Wells fra Manchester. Nordahl har vært involvert i opplæring og utdanning av terapeuter og veiledere i en årrekke og har over 120 forskningspublikasjoner innen angstlidelser, depresjoner, traumer og personlighetsforstyrrelser. Han har gitt ut en fagbok sammen med Per Staff, om hvordan anvende Kognitiv terapi og Metakognitiv terapi ved sammensatte lidelser (Når plager blir til sykdom, Cappelen/Damm, 2012).

Kurset er godkjent som 16 timers vedlikeholdsaktivitet.

Tid: kl 0900-1700 begge dager

Kurs: 10620, Metakognitiv terapi - Behandling av angst, depresjon og PTSD