Rus- og avhengighetspsykologi

7.200,00 for medlemmer
14.400,00 for ikke medlemmer
31.01.2020

For å kunne starte på de obligatoriske kursene til spesialiteten i rus- og avhengighetspsykologi må du ha fullført alle fire samlingene i Fellesprogrammet.

I henhold til spesialitetens målbeskrivelse skal de obligatoriske kursene på 96 timer gjennomføres over minimum 1,5 år. Kursene skal ha en jevn spredning over perioden, jf. krav om samtidighet i praksis, veiledning og kurs. Du er selv ansvarlig for å påse at din deltakelse på kursene er i henhold til reglementet til spesialiteten.

Vi gjør oppmerksom på at privatpraksis ikke godkjennes i spesialistutdanningen. Dette gjelder om man jobber som selvstendig næringsdrivende i form av enkeltpersonforetak, ansatt i eget aksjeselskap eller inngår i kontorfellesskap. Ta kontakt med spesialistgodkjenning@psykologforeningen.no for nærmere informasjon.

Logg deg inn for å få medlemspris

3. Kurs - Klinisk seminar - 2 dager

Det kliniske seminaret skal bidra til integrasjon av teori og praksis. Deltakerne skal få øvelse i å presentere kasus, blant annet ved bruk av video eller journalutskrift fra egen praksis. Deltakerne får veiledning og råd, og får faglig tilførsel knyttet til presenterte problemstillinger. Seminarlederne veksler mellom plenumspresentasjoner og temagrupper og benytter rollespill blant annet for å synliggjøre klinisk fagutøvelse. Seminaret vil gi økte terapeutiske ferdigheter, økt etisk bevissthet, økt rolleforståelse og økt samhandlingskompetanse.

Du må melde deg på til hvert kurs i denne spesialiteten for å sikre deg plass på kursene, avmeldingsfrist er 5 uker før oppstart av de enkelte kurs.

Medlemspris i 2020 er 3600 per dag, og kurset fakturere per samling.

Tid: 0900-1700 alle dager

Vi gjør oppmerksom på at privatpraksis ikke er godkjent praksis i spesialistutdanningen, og du er selv ansvarlig for å sikre at du er i riktig veiledet praksis.

Dato Kursfase Pmld.frist Sted Kursnr
02.03.20