Arbeidspsykologi:

7.200,00 for medlemmer
14.400,00 for ikke medlemmer
17.09.2020

Logg deg inn for å få medlemspris

For å kunne starte på de obligatoriske kursene til spesialiteten i arbeidspsykologi må du ha fullført alle fire samlingene i Fellesprogrammet.

Det er krav til overveiende grad av samtidighet i praksis, veiledning og kursdeltakelse i spesialistutdanningen. For obligatoriske kurs betyr det at du må ha mer enn 60 timer veiledning, 48 timer kurs og 1,5 års praksis samtidig.

Du er selv ansvarlig for at du er i godkjent praksis og i veiledning samtidig som du går på kurs.

Privatpraksis er ikke godkjent i spesialistutdanningen.
Send epost til: spesialistgodkjenning@psykologforeningen.no dersom du er i tvil.

I henhold til spesialitetens målbeskrivelse skal de obligatoriske kursene på 96 timer gjennomføres over minimum 1,5 år. Kursene skal ha en jevn spredning over perioden, jf. krav om samtidighet i praksis, veiledning og kurs. Du er selv ansvarlig for å passe på at kursene ikke gjennomføres på kortere tid.

Obligatoriske kurs og valgfritt program kan ikke gjennomføres samtidig.

Innhold:

Kurset vil fokusere på jobbmestring og sykefravær knyttet til de mest alvorlige psykiske lidelser, og andre forhold slik som rus, smerte og søvn.

Kunnskapen skal illustreres med eksempler på hvordan psykologen på et tidlig stadium kan kjenne igjen, diagnostisere og tilby jobbrettet behandling til personer med ulike tilstander som nevnt over.

Det vil bli gitt eksempler på praksis der de best dokumenterte behandlingsformene og tiltakene anvendes.

Målbeskrivelse

Tid:

kl 0900-1700 alle dager

Dato Kursfase Pmld.frist Sted Kursnr
22.10.20
Kurs 4
17.09.20
Kurs 5
31.12.20
Kurs 6
01.04.21
Oslo