Prosessledelse - hvordan engasjere medarbeidere og
skape gode prosesser?

Prosessledelse
30.10.2019
31.10.2019
Torkjell Winje/Pål Tanggaard
7.000,00 for medlemmer
7.800,00 for ikke medlemmer
25.09.2019

Logg deg inn for å få medlemspris

Målgruppe

Psykologer og mastere i psykologi som ønsker å utvikle sine prosessledelsesferdigheter

Målsetting

Kurset i prosessledelse er utviklet for å styrke ledere, prosjektledere og interne utviklingsaktørers kompetanse i å tilrettelegge og lede gode prosesser, møter og gruppeprosesser. I stedet for å fokusere bare på resultat gir kurset redskaper som sikrer at medarbeiderne får utnyttet sine potensialer på en måte som fremmer motivasjon. Deltakerne skal etter kurset kunne bruke prosessledelse som redskap for å drive endring, utvikling og innovasjon internt i organisasjonen og i møte med samarbeidspartnere.

Læringsmål

• Ha kjennskap til hva prosessledelse er og i hvilke sammenhenger prosessledelse er særlig anvendbart og nyttig
  • Kunne identifisere og lede prosesser i prosjekt-, endrings- og utviklingsarbeid
  • Være bevisst på egne ferdigheter, styrker og utviklingspotensial som prosessleder
  • Kunne bruke prosessledelse som verktøy for strategisk utvikling av din gruppe, avdeling eller organisasjon

Undervisningsmetoder

Kurset er lagt opp med bruk av pedagogiske metoder som skal bidra til at alle deltakerne vil kunne ta i bruk metoder, teori og verktøy i sitt daglige arbeide. Deltakere kan ta med egne case/arbeidsoppgaver de står overfor slik at vi kan jobbe praktisk med dem. På den måten blir kurset hele tiden koblet til pågående prosesser en står i til daglig.

Kursholderne (begge fra Lent)

Torkjell Winje er utdannet klinisk psykolog og har drevet egen praksis som arbeids- og organisasjonspsykolog. Han har vært tilrettelegger for lederutviklingsprogrammer i organisasjoner som Statoil, Flytoget, Nordea og Helse Nord.

Pål Tanggaard har profesjonsstudiet i pedagogikk fra Universitetet i Oslo og videreutdanning i Design-thinking i regi av Stanford/NRK. Pål har ledet en rekke prosesser i offentlig og privat sektor og undervist om prosessledelse på høyskoler og universiteter. Han har publisert flere bøker, senest i 2018 med "Gode prosesser i oppfølging av 10-FAKTOR medarbeiderundersøkelser".

Kurset er godkjent som 16 timers fritt spesialistkurs og vedlikeholdsaktivitet

Tid: kl 0900-1700 begge kursdager
Sted: Nationaltheatrets konferansesenter - KS Agenda, Haakon VIIs gate 9, Oslo

Kurs: 11019, Prosessledelse - hvordan engasjere medarbeidere og skape gode prosesser?