Halstead-Reitan metoden

7.000,00 for medlemmer
7.800,00 for ikke medlemmer
10.04.2019
Logg deg inn for å få medlemspris.

Målgruppe:

Psykologer og psykologspesialister

Målsetting:

Etter kurset behersker deltakere å administrere, skåre og tolke Halstead-Reitans testbatteri for et bredt spekter av nevropsykologiske problemstillinger for alle aldersgrupper. De kjenner og forstår metodens grunnleggende rasjonale, dens styrke og dens begrensninger.

Innhold:

• HRB historikk: idé, utvikling, bruk. Hvorfor ble akkurat denne metoden så utbredt? Hva er dagens situasjon og tanker om fremtiden.
  • Administrasjon Barn og Voksne. Spesielle hensyn og unntak.
  • Skåring. GNDS. Trites, Wisconsin, Heaton normer.
  • Resultater og Tolkning. Ulike systemer presenters
  • Kliniske syndromer og eksempler. Barn og voksne.
  • Kurset er hovedsaklig en work-shop som har som siktemål å bygge opp og støtte opp under kliniske ferdigheter.
  • Deltakere kan ta med egen saker for drøfting.

Om kurslederne:

Rune Raudeberg er ansatt ved institutt for biologisk og medisinsk psykologi ved universitetet i Bergen.Han har undervist i nevropsykologi ved høyskoler og universiteter i snart 20 år. Han har vært mangeårig kursleder i spesialistutdanningen for klinisk nevropsykologi. Han ble introdusert for Halstead-Reitans testbatteri av professor Hallgrim Kløve, og har brukt metoden hovedsaklig med voksne.

Jarle Røneid Fehn er ansatt ved AFR Helse Bergen og har bistilling ved institutt for biologisk og medisinsk psykologi ved universitetet i Bergen. Han er spesialist i klinisk nevropsykologi og klinisk barne- og ungdomspsykologi. Han har jobbet klinisk med Halstead-Reitans testbatteri i 15 år, hovedsakelig i utredninger av barn, og har 10 års undervisningserfaring fra universitet og høyskoler.

Kurset starter 23.mai kl 0900 og avsluttes 24.mai kl 1700.
Kurset er godkjent som fritt spesialkurs og vedlikeholdsaktivitet med 16 timer.

Kurs: 12019, Halstead-Reitan metoden