Innføringskurs i parterapi:

7.000,00 for medlemmer
7.800,00 for ikke medlemmer
10.04.2019

Logg deg inn for å få medlemspris.

Målgruppe:

Psykologer

Innhold:

På kurset vil vi belyse de mest sentrale utfordringene ved det å leve sammen i parforhold; typiske måter samlivsproblemer og –konflikter utspiller seg; hvordan vi som parterapeuter kan forstå problemene og konfliktene, og ikke minst; hvordan vi kan bidra til å redusere og eliminere dem ved hjelp av parterapeutiske intervensjoner. Videre vil vi se på likheter og forskjeller mellom individualterapi og parterapi; spesielle utfordringer knyttet til parterapeutisk virksomhet; og forskning på parterapi – herunder effektstudier. Dernest vil vi gå gjennom det teoretiske rasjonale for emosjonsfokusert parterapi, samt de grunnleggende kjennetegnende ved denne terapiformen.

Etter kurset skal deltakerne:

Gjennom kurset vil deltakerne tilegnet seg et grunnleggende teoretiske og forskningsmessige fundament, og kliniske ferdigheter, som vil sette dem i stand til å utøve parterapi.

Om kursleder:

Frode Thuen er professor i psykologi ved Høgskolen på Vestlandet, og har tidligere også vært knyttet til Familieavdelingen ved Modum Bad og Center for Familieudvikling i København. Han har også privat praksis som psykolog og parterapeut. I mer enn 20 år har han vært engasjert i forskning, formidling og klinisk arbeid innen familie- og samlivsfeltet, blant annet med ansvar for en videreutdanning i klinisk arbeid med par ved Høgskolen i Bergen. Han driver også utstrakt foredrag- og kursvirksomhet, herunder mangeårig kursleder på PREP-kurs, og har også vært sentral i utviklingen av et helt nytt kurskonsept; Livet sammen.  Thuen er for øvrig en profilert samlivsekspert med utallige opptredener i media gjennom en årrekke, blant annet med sin ukentlige samlivsspalte i A-magasinet. Han har også utgitt en rekke bøker om familie og samliv, den siste kom ut høsten 2018; Harde fakta - om livet, døden og kjærligheten.

Kurset starter 23.mai kl 0900 og avsluttes 24.mai kl 1700.
Kurset er godkjent som fritt spesialkurs og vedlikeholdsaktivitet med 16 timer.

Kurs: 12219, Innføringskurs i parterapi: En emosjonsfokusert tilnærming