Metakognitiv terapi -
Behandling av angst, depresjon og traumer

Metakognitiv terapi
10.04.2019
11.04.2019
Hans M. Nordahl
7.000,00 for medlemmer
7.800,00 for ikke medlemmer
06.03.2019

Logg deg inn for å få medlemspris.

Målgruppe:

Psykologer, psykologspesialister og psykiatere

Innhold:

Metakognitiv terapi (MKT) er en nyere innovativ behandling som kan anvendes på en rekke ulike lidelser, spesielt angsttilstander, kroniske depresjoner og traumer. Kurset gir en introduksjon av MKT og hvordan den kan anvendes i spesifikke lidelser. Metakognitiv terapi er en evidensbasert tilnærming og studier i de senere år viser at pasienter opplever MKT som nyttig og effektiv. Erfaringer viser at MKT kan anvendes der andre behandlinger ikke har lykkes. Kurset ledes av Professor Hans M Nordahl, NTNU og kurset vil veksle mellom teori og praksiseksempler. Deltagerne får også anledning til å øve på metakognitiv dialog i arbeid med pasienter og sentrale teknikker innen MKT på dette kurset!

Om kursleder:

Hans M Nordahl er professor ved Institutt for Psykisk Helse ved NTNU, Trondheim.
Han arbeider også som forskningsleder ved Enhet for Traumebehandling

Hans M. Nordahl

ved St.Olavs Hospital.
I 2007 startet han også MCT Institute, Ltd i Manchester sammen med Adrian Wells.  Nordahl har vært involvert i opplæring og utdanning av terapeuter og veiledere i en årrekke og har forskningspublikasjoner innen angstlidelser, depresjoner, traumer og personlighets-forstyrrelser. Han har gitt ut en fagbok sammen med Per Staff, om hvordan anvende Kognitiv terapi og Metakognitiv terapi ved sammensatte lidelser.

Kurset godkjennes som fritt spesialkurs og vedlikeholdsaktivitet med 16 timer.

Tid: kl. 09.00-17.00 begge dager.

Kurs: 10219, Metakognitiv terapi - Behandling av angst, depresjon og traumer