Psykologikongressen 2021

10.09.2021
Oslo Kongressenter Folkets Hus
30.07.2021

Logg deg inn for å få medlemspris.

Vi ønsker velkommen til den 18. norske Psykologikongressen:

Utenforskap og diskriminering

9.-10. september 2021, Oslo Kongressenter

Årets psykologikongress er viet diskriminering og utenforskap. Hovedinnleggene på kongressen representerer ulike bidrag til hvordan vi kan forstå og møte mennesker som har opplevd eller opplever diskriminering, stigmatisering, forfølgelse eller utenforskap. Temaer som seksualitet, funksjonsnedsettelse, etnisitet, tvangsbehandling, torturrehabilitering og rasisme blir belyst, både fra et psykologisk og et menneskerettslig perspektiv. Kongressen vil inneholde plenumsforedrag, paneldiskusjoner og symposier, og innleggene er basert på forskning, klinisk erfaring og egenerfaringer.

Hovedinnlegg ved Pat Ogden og Mike Slade

Pat Ogden (Ph.D.) er en pioner innen somatisk psykologi og kroppsorientert traumebehandling. Hun er grunnlegger av Sensorimotor Psychotherapy Institute og medgrunnlegger av Hakomi-instituttet, tidligere fakultet ved Naropa University. Hun er kliniker, internasjonal foreleser og banebrytende forfatter innen somatisk psykologi. Hun vil i sitt foredrag si noe om fallgruver som terapeuter kan støte på når de arbeider med klienter med forskjellig sosiokulturell bakgrunn, terapeutiske alternativer og strategier for å støtte kulturelt sensitive intervensjoner.

Mike Slade, professor i psykisk helsegjenvinning og sosial inkludering ved University of Nottingham. Han vil i sitt foredrag integrere internasjonal forskning på tre overlappende områder: menneskerettigheter, recovery og peer support-arbeid. Han vil snakke om forholdet mellom menneskerettigheter og psykisk helsevern, samt argumentere for at recovery-orientert samfunnstransformasjon er nødvendig for å håndtere diskriminering.

Se programmet og les om foredrag og symposier

Kongressen godkjennes som 14 timers vedlikeholdsaktivitet for spesialitetene.

Husk påmelding innen 30. juni for å få redusert pris.

Kongressavgift 2021:

• Medlemmer påmelding før 30. juni                       kr 4.500        Ikke-medlemmer kr 6.500
  • Medlemmer påmelding etter 30. juni                   kr 5.100        Ikke-medlemmer kr 6.950
  • Studenter (medl.) påmelding før 30. juni            kr 1.500        Ikke-medlemmer  kr 2.000
  • Studenter (medl.) påmelding etter 30. juni        kr 2.000        Ikke-medlemmer  kr 2.500
  • Posterutstillere                                                               kr 2.500

Kurs: 92021, Psykologikongressen 2021 Utenforskap og diskriminering