Informasjon om kurs og veiledning under koronapandemien

Psykologforeningen vurderer fortløpende om videre kursvirksomhet skal gjennomføres fysisk eller på digital plattform.

Det åpnes for at gruppeveiledning kan gjøres på video med opptil 4 deltakere.

Det er nå åpnet for å kunne gjennomføre kurs fysisk der man kan ivareta kravene til smittevern. Det vurderes fortløpende hvilke kurs som kan gjennomføres fysisk eller gjennomføres digitalt. De som er påmeldt kurs vil få informasjon fra oss.

Hvilke kurs som lar seg gjennomføre digitalt avklares i dialog med kursledere og forelesere. Dette avhenger av type kurs og i hvor stor grad vi i fellesskap anser at faglige læringsmål og pedagogisk opplegg for kurset lar seg oppfylle ved digital gjennomføring. I tillegg avhenger det av om kursledere/forelesere er komfortable med å gjennomføre kurs digitalt.

Gruppeveiledning kan gjennomføres via video inntil videre som et unntak fra gjeldende regelverk. Gruppeveiledning skal skje i grupper på maksimalt 4 deltakere som alle må være psykologer. Det er også mulig å starte opp videoveiledning uten fysisk møte i forkant. Unntak fra kravet om fysisk møte gjelder også de som mottar individuell veiledning via video.

Har du spørsmål til oss?

Psykologforeningens kontor har stengt inntil videre, og de ansatte jobber fra hjemmekontor. Vi er tilgjengelige på både e-post og telefon.

Vi ber om at henvendelser som ikke haster sendes på e-post til ønsket avdeling, og at telefonen primært brukes til spørsmål som det haster å få svar på.

Her kan du lese om relevant informasjon for medlemmer relatert til koronasituasjonen.