Psykologfaglig arbeid med barn, unge og familier
Psykologfaglig arbeid med barn, unge og familier i risiko

12.05.2022
13.05.2022
Anne-Kristin Imenes
Pris annonseres senere
05.08.2021

Samling 3: Psykologfaglig arbeid med barn, unge og familier i risiko

.

Målet for denne samlingen er å få økt kunnskap om barnet i sitt omsorgssystem, barn og pårørende og risikovurderinger knyttet til barnet og dets omsorgssituasjon.

Etter samlingen skal psykologen:

• Ha kunnskap om hvordan foreldres psykiske helse og fungering påvirker barn, og hvilke sårbarhetsfaktorer man skal være oppmerksom på hos barn av psykisk syke og/eller volds og/eller avhengighetsproblematikk

• Ha økte ferdigheter i å vurdere risikofaktorer i barnets omsorgssystem

Du melder deg kun på til 1. samling, du vil da automatisk være påmeldt alle 4 samlingene i dette programmet.

Psykologspesialister kan søke om å på delta på hele, eller deler av det valgfrie programmet som vedlikeholdsaktivitet, da stilles ikke krav til praksis og veiledning.  Søknad sendes kurs@psykologforeningen.no . Vi gjør oppmerksom på at deltakere som skal ha programmet til sin spesialitet, har førsteprioritet.

Kurset faktureres per samling.

Tid: kl 0900-1700 begge dager.

Dato Kursfase Pmld.frist Sted Kursnr
2. samling