Hopp til hovedinnhold

25.04.2024
Avmeldingsfrist:
25.04.2024

Alle kursene til årets Festspill finner sted på Radisson BLU Royal Hotell Bryggen.

Overnatting

Det vil være et begrenset antall rom på Radisson BLU Royal Hotel Bryggen. Dersom dette er aktuelt for deg, kan du bestille hotell her.

Bestilling av hotellrom er ikke i regi av psykologforeningen og derfor opp til den enkelte kursdeltaker. Tidligere erfaringer tilsier at det lønner seg å være tidlig ute med å bestille overnatting ifm. Festspillene.

Målgruppe
Psykologer som jobber med barn og unge utsatt for traumer og vedvarende stress. Kurset er også nyttig for terapeuter som jobber med voksne som strever med å uttrykke seg gjennom ord.

Innhold
Deltakerne vil få opplæring i kunnskap om utviklingstraumer og prinsipp for traumebehandling som er tilpasset barnets kapasitet. Det vil være et spesielt fokus på klienter som strever med å snakke om det de har opplevd. Traumatisering er assosiert med avmakt og tap av kontroll. Deltakerne får opplæring i intervensjoner som kan hjelpe klienten med å gjenvinne vitalitet, kontroll, oppleve mestring og erfare reguleringsstøtte.

Målsetting
  • Deltakerne vil få kunnskap om utviklingstraumer og hvordan traumebehandling kan tilpasses barnets fungering og kapasitet.
  • Deltakerne vil få innføring i prinsipp for traumebehandling som inkluderer kroppslig regulering, tilknytningsbygging og traumebearbeiding
  • Deltakerne får praktisk trening i terapeutiske verktøy for traumebearbeiding som kan foregå gjennom kroppslig, eller symbolsk lek.

Om kurslederen
Mari Kjølseth Bræin er psykologspesialist, med fordypning i barn og unge. Hun har hele sin karriere jobbet med barn, unge og voksne utsatt for store belastninger, både i Norge og internasjonalt. Hun har i mange år bidratt til kompetanseheving på traumefeltet i Norge gjennom sitt tidligere arbeid ved RVTS øst, og nå som faglig leder ved Senter for Stress og Traumepsykologi i Oslo. Hun har utviklet og tilpasset flere terapeutiske verktøy som benyttes i traumebehandling i Norge og har ansvar for opplæring i SMART (Sensory Motor Arousal Regulation Treatment), en traumebehandlingsmetode for barn og unge som strever med å uttrykke seg gjennom ord.

Mottakelse
I anledning utdelingen av Psykologprisen 2024 ønsker psykologforeningen å invitere alle våre kursdeltakere og forelesere på Festspillkursene til prisutdelingen og en gratis sosial sammenkomst torsdag 30.mai kl. 19.00 på Radisson Blu Royal Hotell Bryggen. Det vil bli servering av mat og drikke, med anledning til å møte kollegaer til sosialt samvær.
Hvem som får Psykologprisen 2024 forblir en hemmelighet frem til vi møtes på Radisson Blu Royal Hotel, Bryggen, 30.mai kl. 19.00.
Du melder deg på ved påmelding til kurset du ønsker å delta på.
Logg inn på Min side for påmelding til Festspillkurs: Traumebehandling med barn og unge. Intervensjoner i praksis - 011 (fra 30.05.2024 til 31.05.2024) Påmelding på Min Side