Spesialitetsrådet

Vi er rådgivende organ for sentralstyret og koordinerer og innstiller saker fra fagutvalgene til sentralstyret.

Medlemmer

• Arnhild Lauveng, visepresident og leder
  • Anette Høy Dye, FU Arbeidspsykologi
  • Kjersti Hamre Lotberg, FU Barne- og ungdomspsykologi
  • Cecilie Gaustad, FU Eldrepsykologi
  • Trine Eikrem, FU Familiepsykololgi
  • Tonje Elgsås, FU Habiliteringspsykologi
  • Borrik Schjødt, FU Klinisk helsepsykologi
  • Rune Raudeberg, FU Nevropsykologi
  • Rudi Myrvang, FU Organisasjonspsykologi
  • Ingunn Aanderaa Opsahl (psykodynamisk), FU Psykoterapi
  • Eva Karin Løvaas, FU Rus- og avhengighetspsykologi
  • Andrea Kanavin Grythe, FU Samfunn- og allmennpsykologi
  • Ivar Elvik, FU Voksenpsykololgi
  • Johan Siqveland, FU Felleselementene

Alle medlemmer er fagutvalgsledere.

Rådet oppnevnes av sentralstyret. De oppnevner leder og nestleder for rådet. Sentralstyret vedtar vårt mandat.

Vi er saksforberedende organ for sentralstyret i saker som har med helheten og de prinsipielle sider ved spesialistutdanningen å gjøre. Spesialitetsrådet er rådgivende organ for sentralstyret og koordinerer og innstiller i saker fra fagutvalgene til sentralstyret.

Vi er også en arena for drøfting av faglige saker der det er behov for overordnede og prinsipielle innspill.

Avgjørelser i spesialitetsrådet fattes med simpelt flertall. Ved eventuell stemmelikhet er leders stemmegivning utslagsgivende. Rådet er beslutningsdyktig når 2/3 av medlemmene er til stede.