Seniorforum 60+, avd. Oslo

Vi er et åpent faglig og sosialt forum for erfarne psykologer fra 60 år, både de som er i jobb og de som er pensjonert.

• Rita Svendsen
  • Marit Ihle
  • Tove Beate Pedersen
  • Anders Skuterud

Formålet er å skape et faglig møtested og belyse aktuelle psykologiske tema gjennom innlegg og diskusjon. Vi drives av oss selv i samarbeid med Psykologforeningen og er avhengig av interesse og deltakelse fra kolleger over 60 år.

Vi har fire møter i året, på kvelder fra klokken 18:30 til cirka klokken 20:30 i lokalene til Psykologforeningen i Oslo.

Møtene starter med et faglig innlegg og etterfølges av diskusjon og sosialt samvær med enkel servering. Foredragene kommer i stand etter deltakernes ønsker og forslag.

Møteinformasjon sendes ut til medlemmer i Oslo, Viken, Innlandet og Vestfold etter vår e-postliste.

Seniorforum 60+, avd. Oslo inviterer alle medlemmer 60+ i Oslo, Akershus, Buskerud, Østfold, Innlandet og Vestfold til møte i Norsk Psykologforenings lokaler i Kirkegata 2.

Tirsdag 23. april 2024 kl 18.30.

Foredragsholder: Psykologspesialist Kim Larsen

Kim Larsen er ansatt ved Sykehuset Østfold/RVTS Øst.  Han er også tilknyttet Nasjonalt senter for selvmordsforskning og forebygging (NSSF), Institutt for klinisk medisin, UiO.  Han er spesialist i klinisk samfunnspsykologi og arbeids- og organisasjonspsykologi.  Faglige spesialinteresser er sosialpsykologi, Freud-biografi og psykoanalysens historie, psykiatrihistorie og suicidologi.

Tema: «Personale i psykisk helsevern og selvmord».

Møtet varer til ca kl. 20.30.

Vin fås kjøpt (kontant betaling eller vipps)

Seniorforum 60+ er et åpent faglig og sosialt forum for psykologer fra 60 år, både de som er i jobb og de som er pensjonerte. Formålet er å skape et faglig møtested og belyse aktuelle psykologiske temaer gjennom foredrag, innlegg og diskusjon.

Sommerfest: Tirsdag 11. juni på kafè Celsius.  Invitasjon med menyvalg sendes ut rundt fire uker før festen

Neste møte: 24. september
Foredragsholder: Postdoktor og forsker Reidar Schei Jessen.
Tema: «Han, hun og hen – hva betyr kjønn for unge i dag? Perspektiv fra norske transungdommer.»

Ønsker du å være med å videreutvikle forumet ved å delta i styringsgruppa? Arbeidet er hyggelig og interessant. Ta kontakt med Rita Svendsen!