Nominasjon til Psykologprisen 2021

Psykologprisen er opprettet for å belønne psykologer som med personlig engasjement og ekstraordinær arbeidsinnsats bidrar til å hjelpe og utvikle personer og/eller organisasjoner.

Til grunn for alt psykologarbeid ligger kunnskap om menneskers følelser, tanker og handlinger. Psykologer er representert på mange ulike samfunnsområder, og selv om arbeidet har ulik karakter, er målet alltid det samme: Å forbedre menneskers livskvalitet, samt ivareta menneskelige ressurser. Hensikten med prisen er å fremheve psykologers verdifulle bidrag til allmennheten og samfunnet.

Juryen nedsettes av sentralstyret og ledes av presidenten i Norsk psykologforening. Prisen deles ut ved en passende anledning når møterestriksjonene er opphevet.

Nominasjonsskjema til Psykologprisen 2021

Gi din begrunnelse om hvorfor du mener psykologen/psykologmiljøet fortjener Psykologprisen for 2021. Begrunnelsen skal inneholde en beskrivelse av kandidatens psykologiske virksomhet og en redegjørelse for den positive betydning denne virksomheten har hatt for:

• samfunnet
  • faget og fagmiljøet vedkommende er en del av
  • hvorfor vedkommendes prestasjoner må anses å være «utenom det vanlige» i tråd med priskriteriene.
  • feltets aktualitet

Nominasjonsfristen er 15. mai.

Her finner du nominasjonsskjema