Ordinært medlemskap

Tre mennesker hånd i hånd. Foto: YAY Micro

Ordinært medlemskap i Norsk Psykologforening er betinget av godkjenning som psykolog i Norge iflg. Lov om Helsepersonell av 16. juni 2000. Godkjenning foretas av Statens Autorisasjonskontor for helsepersonell (SAFH).

Skjema for innmelding i Norsk Psykologforening online

Statens autoriasjonskontor for helsepersonell

Fagansvarsforsikring

Ved innmelding i Psykologforeningen er du dekket av en kollektiv fagansvarforsikring som kommer i tillegg til den dekning som gis gjennom Norsk Pasientskadeerstatning. Forsikringspremien kommer i tillegg til kontingenten og faktureres for seg.

Les om forsikringen her.

Kontingent

Medlemskontingenten i 2015 er kr 6545,-.

Pensjonister 1309,-
Studenter 654,50

Hovedforfall er 31. mars hvert år, men har du inngått avtale om avtalegiro med banken din, betales kontingenten med kr 545,- med forfall 20. i hver måned.

Avtalegiroavtale kan inngås direkte i din nettbank.

Kontonummer til Norsk Psykologforening er: 8380 08 71932

Hvis du ikke har mottatt faktura fra oss, finner du KID ved å logge deg inn på Min medlemsside. Logg deretter inn i din nettbank og register og godkjenn en betaling på f.eks. kr 1,- med forfall noen dager frem i tid. Når du gjør dette får du tilbud om å tegne avtalegiro. Inngå avtalen og slett deretter fakturaen på kr 1,- fra forfallsregisteret. Vi anbefaler dere å sette beløpsgrensen til kr. 1000,- eller høyere.

Har du ikke nettbank kan du skrive ut en Avtalegiroblankett og sende den til banken din.

For muligheter til å søke nedsatt kontingent, se
Retningslinjer for nedsettelse og betaling av medlemskontingent

Etter eksamen betaler du redusert kontingent, 10% av full kontingent fra 1.1 – 30. 6 eller fra 1.7 – 31.12 avhengig av om du tar eksamen på høsten eller våren.

Du vil få tilsendt Tidsskrift for Norsk Psykologforening (12 utgivelser i året).

Våre medlemmer prioriteres ved opptak til kurs og betaler lavest kursavgift. Deltagere på kurs som ikke er medlemmer av Psykologforeningen betaler dobbelt kursavgift.

Norsk Psykologforening har en avtale som gir deg som medlem gunstige lån og forsikringer i DNB. Vårt samarbeid med DNB innebærer også at du kan bli kontaktet direkte av konsulenter for forsikringsselskapet.

Studentmedlemskap

Psykologistudenter i profesjonsstudiet og utenlandsstudenter som er i et studium som leder fram til autorisasjon i Norge kan opptas som studentmedlemmer i Norsk Psykologforening.

Medlemskapet gir anledning til å delta med talerett i fylkesavdelingenes medlemsmøter.

Du kan også søke om råd og veiledning hos Psykologforeningen sentralt eller i lokalavdelingen.

Du får 12 tidsskrifter per år inkludert i medlemskapet.

Gjennom våre forsikringsavtaler med DNB Skade- og DNB Livsforsikring kan du få fordelaktige forsikringer.

I Student-pakken gir vi deg banktjenestene du bruker mest, konto,  kort og nettbank, uten at det koster deg noe. I tilllegg får du:

• Mobilbank og SMS-tjenester
  • Sparekonto (valgfritt)
  • Visa-kort med mulighet for valgfritt design
  • Reise – og avbestillingsforsikring
  • Nødkontanter
  • Gratis PC forsikring
  • MasterCard (valgfritt)

Sjekk dine medlemstilbud her

eller ring 04800

Studentmedlemmer betaler 10% av full kontingent.

Medlemskapet gjelder for hele inneværende kalenderår, men du betaler bare for de månedene som er igjen hvis du melder deg inn i løpet av året.

Kontakt medlemsservice

Emneord: forsikring

Medlemsfordeler

Som medlem i Psykologforeningen får du tilgang til en rekke fordeler:

Min medlemsside

Hent passord!  Om innlogging