Startsiden - Norsk Psykologforening

Etterlyser psykologer til nødhjelpsarbeid

22.08.14

Røde Kors ønsker kontakt med psykologer som kan yte psykososial hjelp i nødhjelpssituasjoner. Etterspørselen etter denne typen ekspertise er økende, opplyser helsekoordinator Tone Tingberg i hjelpeorganisasjonen.

Kurs med veiledningsguru
20.08.14

Carol A. Falender

Veiledere i spesialistutdanningen har nå anledning til å oppleve den amerikanske veiledningsguruen Carol A. Falender. 23. september holder hun seminar i regi av Norsk psykologforening på Ingeniørenes hus. Kurset er et ledd i arbeidet for gjøre kompetansevurdering til en mer sentral del av norsk veiledningspraksis.

Hedersgjest: Toppskifte
19.08.14

Da Anders Skuterud meldte seg til tjeneste i Psykolog-
foreningen for første gang, krabbet Andreas Høstmælingen fremdeles rundt med fuktig nese i en sandkasse i barndomsbyen Lillehammer. 1. juli overlot den eldre fagsjefrattet til den yngre. Anders Skuterud og Andreas Høstmælingen er psykologforeningen.nos hedersgjester i august.

Loshjelp til bedre informasjonssikkerhet
14.08.14

Nå får privat-
praktiserende psykologer loshjelp av Helsedirektoratet for å kunne ivareta personvern og informasjons-
sikkerhet i et stadig mer åpent samfunn.

Blogg: Psykisk helse for usexy for kommunene?
12.08.14

"Min påstand er at vi kan ikke stole på at norske kommuner bruker penger på å utvikle så usexy tjenester som psykisk helsetjenester. Øremerking er svaret!" Gå til Adrian Lorentssons innlegg i folkehelsedebatten under Arendalsuka.

Gå til arkiv

Psykologikongressen 2014

Fra kunnskap til handling

Med blant andre:
Ann S. Masten : Barns motstandsdyktighet

David Orlinsky : Terapeututvikling

Bruce Wampold : Positive terapikomponenter

Gå til påmelding.

Norges største fagkongress om psykologi

• Angstlidelser

• E-terapi

• Makt

• Destruktiv ledelse

• Rus og avhengighet

.....med det fremste fra forskning og praksis – åpen for alle

Tid: 4.-5. september

Sted: Oslo kongressenter

Last ned program.

Fra presidenten

Tor Levin Hofgaard. Foto: YAY Micro Fra presidenten

Tor Levin Hofgaard, president i Norsk Psykologforening, kommenterer regelmessig både i Dagens Medisin, på Erfaringskompetanse.no og i Tidsskrift for Norsk Psykologforening. Gå til:

Forebygging for barn og unge

Vannkanne. Foto: YAY Micro

”Forebygging for barn og unge” er Norsk Psykologforenings hovedsatsingsområde i landsmøteperioden 2013-16. Gå til mer informasjon.

Min medlemsside

Hent passord!  Om innlogging