Startsiden - Norsk Psykologforening

God sommer!

sommer. Foto: YAY Micro

Psykologforeningen ønsker sine lesere og medlemmer en riktig god sommer. Sentralbordet er stengt uke 29, 30 og 31.

Blogg: Brasil tapte for skamfølelsen
15.07.14

«De syv minuttene med fire skåringer var en sjeldent tydelig demonstrasjon av hvor tett sammenvevd mentale og kroppslige reaksjoner er, at spillerne reagerte slik mennesker reagerer». Les mer i Guro Øiestads tekst: Brasil tapte for skamfølelsen.

Savner norsk innsats for internasjonal psykisk helse

Erna Solberg. Foto:Høyre

Regjeringen høster kritikk for manglende innsats for å gjøre psykisk helse til et av FNs mål for bærekraftig utvikling. Både Rådet for psykisk helse og Norsk Psykologforening appellerer nå til statsminister Erna Solberg om å intensivere innsatsen før FNs hovedforsamling skal behandle spørsmålet i september

Egenerklæring skal sikre åpenhet
11.07.14

Fra 1. september skal sakkyndige i barnevernsaker oppgi hvem de tar oppdrag for. Da gjelder nye retningslinjer for egenerklæring som ble vedtatt av Barne- likestillings- og inkluderingsdepartementet før sommerferien. Psykologforeningen hilser egenerklæringer velkommen, men stiller spørsmål ved omfanget av opplysninger som nå avkreves.

Blogg: Underbetalt kompetanse
09.07.14

Psykologstudenter flest arbeider i psykisk helsevern. Daglig foretar de godt faglig funderte observasjoner og kompetente interaksjoner med pasienter – uten å få betalt for det, skriver studentblogger Jørgen Westgren.

Gå til arkiv

Psykologikongressen 2014

Fra kunnskap til handling

Med blant andre:
Ann S. Masten : Barns motstandsdyktighet

David Orlinsky : Terapeututvikling

Bruce Wampold : Positive terapikomponenter

Gå til påmelding.

Norges største fagkongress om psykologi

• Angstlidelser

• E-terapi

• Makt

• Destruktiv ledelse

• Rus og avhengighet

.....med det fremste fra forskning og praksis – åpen for alle

Tid: 4.-5. september

Sted: Oslo kongressenter

Last ned program.

Fra presidenten

Tor Levin Hofgaard. Foto: YAY Micro Fra presidenten

Tor Levin Hofgaard, president i Norsk Psykologforening, kommenterer regelmessig både i Dagens Medisin, på Erfaringskompetanse.no og i Tidsskrift for Norsk Psykologforening. Gå til:

Forebygging for barn og unge

Vannkanne. Foto: YAY Micro

”Forebygging for barn og unge” er Norsk Psykologforenings hovedsatsingsområde i landsmøteperioden 2013-16. Gå til mer informasjon.

Min medlemsside

Hent passord!  Om innlogging